Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Jakub G (strana 74)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Jakub G Čas: 2018-12-31 23:41:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nežádal jsem Vás, abyste na mne přestal reagovat, takže vážně netuším, proč bych Vám měl za to něco nabízet.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-31 22:12:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet. Spoustu anarchokapitalistů si zase myslí, že když jiným násilím vnucují anarchokapitalistický pohled na vlastnictví, tak tím neomezují jejich svobodu.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-31 17:09:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já chápu, že Vy jste té inteligence asi fakt moc nepobral, ale opravdu vám nedochází, že já o tom nejednám s Vámi?
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-31 16:45:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A pokud přesvědčí i Vás, tak se také vůbec zlobit nebudu. Opravdu tu své příspěvky nepíšu kvůli těm, kteří se nad nimi nedokáží zamyslet.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-31 13:07:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vy jste přece nic nenabídl. To, co jste napsal, jsou jen požadavky na ostatní. Takže co jste jim nabídl, aby respektovali Váš požadavek něco vlastnit?
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-31 12:26:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Víte ale čím se anarchokapitalisti liší od všech ostatních? Jejich násilí je jediný, který fakt špatný není :-P

To si tu nalhávají, ale to je tak všechno.

Osobně se na to dívám tak, že je praktické nějakou objektivní morálku předpokládat a postupně se snažit k ní dobrat.

Tak zkuste za objektivní považovat morálku demokrata a pak řekněte, jak to bylo praktické ;-)
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-31 11:29:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Konstruktivní bylo třeba to, že když neexistuje objektivně spravedlivá morálka, pak by bylo třeba dobré snažit se minimalizovat násilí obecně.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-31 11:27:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Eh, a co teda jsou?

Prostě jen něčí subjektivní postoje.

Prakticky cokoli co člověk dělá, dělá na základě nějaké své (více či méně podložené) víry. I. e. jako argument to je IMHO nerelevantní.

Ano, ale je třeba si to uvědomit! Ne se tvářit, že zrovna ty naše postoje jsou objektivní pravdou, jak tady někteří zuřivě prosazují.

3. Je násilí z podstaty špatné?

Většina lidí tu tvrdí, že zrovna to jejich násilí špatné není, špatné je jen násilí těch ostatních :-D

Kladete zajímavý otázky, ale bohužel nenabízíte cokoli, co by se tvářilo jako konstruktivní odpověď, což je trochu škoda.

Problém je v odpovědích, jaké byste chtěli slyšet. Když řeknu, že neexistuje objektivně správný morální postoj, tak ani po stech příspěvcích nedokázal velkej Ká pochopit, že je tedy hloupost po mně požadovat, abych mu řekl, jaký je tedy dle mého objektivně správný morální postoj.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-23 04:21:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A ta neobjektivnost spočívá v tom, že za "volně si někde chodil" okamžitě vidí "nějaká osoba C mu to musela dovolit". Když on tvrdí "doteď jsem maso jedl", tak k tomu ale symetricky neváže, že mu to musel někdo dovolit.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-23 04:03:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To máte tak, nemám sílu to vše vyvracet. Ovšem když na to nebudu reagovat nijak, o pár příspěvků dál se dozvím, že jsem s tím prý souhlasil, když jsem k tomu nic nenamítl.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-23 02:52:14 Titulek: Re: pomýlenost konceptu+doubleth [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Předpoklady jsem uvedl (osoba B o čáře ví a rozumí důsledkům plynoucím z jejího překročení).

Tyhle předpoklady jsou ale nedostatečné!
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-23 02:30:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale to už jsme probírali.

Probírali, přesto tento nesmysl stále opakujete. Příklad s galaxií je nesmyslný, mluvíme to u případu, kdy o sobě vědí.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-23 02:20:20 Titulek: Re: pomýlenost konceptu+doubleth [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vy už ani nevíte, co tvrdíte. To, že vstupem na Váš pozemek, ten, který tam vstoupil, uzavřel smlouvu, to byl Váš vlastní argument.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-23 02:18:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vegetariána jste nezmiňoval. Ptal jste se na překročení čáry, já Vám to vysvětlil a vy jste se ptal na nesymetrii, tu jsem Vám taky vysvětlil. U vegetariána je to stejné a nechápu proč píšete Nepochopil jste.

To si Vážně dnes tak sedíte na vedení!? Bez ohledu na to, zda smlouvu akceptujete nebo neakceptujete, je překročením čáry násilí. Má snad vegetarián symetricky možnost, aby bez ohledu na to, zda smlouvu akceptujete nebo neakceptujete, bylo snědení masa násilím? Nemá! Proto to není symetrické.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-23 02:15:20 Titulek: Re: pomýlenost konceptu+doubleth [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud jde o pomýlenost konceptu, tak jste mi stále nevysvětlil ten doublething, proč pro masožravce má být leták závazný kdežto pro Vás leták ze supermarketu závazný není.

Ach jo! Když napíšu, "z Vašeho nesmyslu X plyne nesmysl Y", tak to opravdu neznamená, že podle mne platí "nesmysl Y". Takže Vaše poukazování "z Vašeho nesmyslu Y plyne nesmysl Z" opravdu není ukázka mého doublethingu, ale jen další důkaz nesmyslnosti Vašeho tvrzení X.
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-17 23:16:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nedělat nic znamená v tomto kontextu nepřestávat jíst maso. Protože druhý po něm nechce, aby nejedl maso ale on po něm ve skutečnosti chce, aby PŘESTAL JÍST MASO.

V tom případě "nedělat nic" u osoby B znamená "chodit i nadále tam, kam se mu zachce".
Autor: Jakub G Čas: 2018-12-17 23:08:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A má svá pravidla, B má svá pravidla.

A má pravidlo, že nikdo nesmí vstoupit do daného prostoru. B má pravidlo, že mu nemůže být bráněno vstoupit do daného prostoru.

Výchozí stav je A nechává na pokoji B a B nechává na pokoji A (ve smyslu definice dále).

To platí, B tam zatím vstoupit nechtěl, takže ke kolizi pravidel (a k násilí) zatím nedošlo.

Chce-li A po B aby se choval podle jeho pravidel, podle kterých se dosud nechoval, potřebuje si to s ním domluvit ve smlouvě.

A si nepřeje, aby tam B chodil, ale smlouvu na to nemá.

Chce-li B po A aby se choval podle jeho pravidel, podle kterých se dosud nechoval, potřebuje si to s ním domluvit ve smlouvě.

B tam chce vstoupit a nechce, aby mu v tom A bránil, ale smlouvu na to nemá.

Bude-li A nutit B chovat se podle pravidel, které si s ním nedomluvil ve smlouvě a B se podle nich chovat nechce, je to násilí.

B tam bude chtít vstoupit, bude to násilí.

Bude-li B nutit A chovat se podle pravidel, které si s ním nedomluvil ve smlouvě a A se podle nich chovat nechce, je to násilí.

A ho bude nutit odejít, bude to násilí.

A a B se nechají na pokoji znamená, že nečiní jeden vůči druhému násilí.

A tedy A nenechal B na pokoji. Přesně podle definice.
logo Urza.cz
kapky