Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 16)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2022-06-10 17:01:44 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě, záleží kus od kusu, ale u obojího.
Takže nedává smysl, aby libertarián podporoval jedno, ale ne druhé.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 16:11:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je toho víc; tak například když postavíte dům tak, že potřebujete dát lešení na sousedův pozemek, musí to dotyčný umožnit.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 15:28:45 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže pozitivní práva v podání státu poskytuje i ten stavební úřad.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 14:43:56 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No jasně, ale mluvím o tom, že když už stavební úřad existuje, není zvýšení svobody, když bude povolovat stavět méně lidem.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 14:43:11 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže kdyby stát toto neuzurpoval, mohl by manželství uzavírat kdokoliv s kýmkoliv. Nezabránil byste těm lidem, aby to nazývali manželstvím.

Samozřejmě církev to dělat nebude, což je naprosto v pořádku.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 13:35:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, to je problém.
Jenže pozitivní práva zahrnuje i ten stavební zákon (například když nemáte přístup ke stavbě, musí Vám soused umožnit mít lešení na jeho pozemku) a další věci.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 13:33:25 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Manželství poskytuje zejména negativní práva od slevy na daních přes poskytování informací tam, kde s tím obě strany souhlasí, ale úředníci dělají problém.
Autor: Urza Čas: 2022-06-06 13:04:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Lukáš je fakt dobrej!
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 22:04:25 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
O clech píši právě proto, abych ukázal, že poškozují lidi.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 19:29:19 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Odpověď na první otázku: Je mi jedno, co je v zájmu státu; řeším, co je v zájmu lidí.
Odpověď na druhou otázku: Už vůbec neřeším, co je normální.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 13:57:09 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já mám za to, že jsem o komentář výše vysvětlil, proč to nejde :-o

Buď máte společnost ve stavu, kde na to není dost síly.
Nebo máte společnost ve stavu, kde by na to dost síly potenciálně bylo, ale tam vznikne ankap už dřív bez jejího použití.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 13:35:08 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si ale nemyslím, že by k tomu reálně došlo takto; kdyby byla ve společnosti dostatečně velká síla, která by si pak ten NAP dokázala ubránit a byla k tomu ochotna, myslím, že revoluce by nebyla třeba, protože ten vývoj by se ubíral úplně jiným směrem.
Chci tím říct, že pokud by dost lidí bylo ochotno se zbraní v ruce bránit NAP a riskovat život, už dávno předtím by byli ochotni třeba nějakým způsobem volit, politici by jim šli na ruku, rušili zákony a tak dále.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 11:46:32 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže tahle debata není o libovolné situaci a libovolném zboží; je to debata o potravinách pro malou zemi.
Debata o "nějakém hodně důležitém zboží" je naopak moc obecná.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 10:55:36 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím; ale hlavně je to pro mě nereálný příklad, který nemá cenu řešit, protože v současnosti mnedle v podstatě nemůže nastat.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 10:54:39 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
K hladomoru jsme v současné době extrémně daleko.
Jídla je velký přebytek a my se v příkladu bavíme o malé zemi.
Autor: Urza Čas: 2022-06-05 10:53:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemyslím, že by reálně někdy v současnosti nebylo možné kupovat potraviny jinde; vždyť producentů je spousta a v našich končinách přebytky.
Autor: Urza Čas: 2022-06-04 19:51:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přesně dotace zemědělství rozebírám v mnoha videích.
Když někdo dává potraviny za nízké ceny, je fajn je kupovat; když je dávat přestane nebo zdraží, lze nakupovat jinde (není nutno od něj).
Autor: Urza Čas: 2022-06-04 14:04:07 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle je klasická představa nejen u států, ale i na trhu, ale mylná; ukazuje se, že realita je komplexnější a tržní aktéři nejsou úplní blbci. Tohle vyžaduje, aby ten jeden byl génius a ostatní mimo.
Ona ta fáze, kdy ten velký stát vyváží do malého levně, není tak snadná; protože z toho malého se to dá přeprodávat dál. Nedává úplně smysl, aby pak vznikla situace, kdy v tom malém státu to bude levné, všude jinde drahé a zároveň to zboží nebude proudit.
Autor: Urza Čas: 2022-06-04 14:01:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vnímám to podobně; ale někdo třeba ne, což mě zaujalo.
Autor: Urza Čas: 2022-06-04 13:59:25 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, může uvalit clo. Ale to může někoho štvát.
Vaše spojení toho, že něco je reacionální, tak by se to mělo líbit, nedává logicky smysl.
Autor: Urza Čas: 2022-06-02 13:37:33 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mnedle nejde takto definovat; jak správně říkáte, je to škála, ale ta škála ještě navíc nemá jednotky, takže ani nevím, jak bych měl formulovat odpověď.
Autor: Urza Čas: 2022-06-02 12:56:41 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Má to smysl proto, že při modelování každého odvětví nechcete znovu a znovu řešit polycentrické právo; proto je NAP model, který můžete použít.
Autor: Urza Čas: 2022-05-27 15:06:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mě moc těší!
Autor: Urza Čas: 2022-05-17 13:37:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, samozřejmě.
Autor: Urza Čas: 2022-05-17 13:26:17 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že zaměňujete společné vlastnictví (joint ownership) a kolektivní vlastnictví (social ownership); jsou to v ekonomii běžně používané pojmy a označují každý něco jiného.
Autor: Urza Čas: 2022-05-16 18:53:16 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je mnedle nesmysl.
Autor: Urza Čas: 2022-05-16 18:00:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Považuji za legitimní bránit svůj majetek, případně majetek toho, kdo o to požádá.
Nepovažuji za legitimní někam chodit a „vyvážet NAP“ třeba jako USA „vyvážejí demokracii“.
Autor: Urza Čas: 2022-05-16 13:40:10 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě! Myslím, že to ve videu i říkáme (a dokonce i on to připouští).
Autor: Urza Čas: 2022-04-04 01:14:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Haha, na tohle poukazuje víc lidí; je to zajímavé xD
Autor: Urza Čas: 2022-03-22 18:56:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zajímavé, jak se ten argument s tím, kdo koho živí, nenápadně vytratil, když se zjistilo, že stát zrovna moc neživí xD
Autor: Urza Čas: 2022-03-22 16:38:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže tam na to nepadla ta otázka; sám vidíte, že jak jste mi ji položil, odpověděl jsem.
Autor: Urza Čas: 2022-03-22 16:37:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Což o to, ty kteří je živí… spíš jde o to, že stát je rozhodně neživí a rozkazuje nejvíc.
logo Urza.cz
kapky