Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 17)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2022-03-22 00:07:16 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já s tím naprosto souhlasím; neplatí to jen pro ukrajinský lid, ale i pro ruský a jakýkoliv jiný. Nezmínil jsem to tam proto, že jsme se bavili o ruské invazi na Ukrajinu.
Autor: Urza Čas: 2022-03-21 16:55:55 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zajímavé, o tomto původu slova jsem nevěděl!
Autor: Urza Čas: 2022-03-17 15:49:45 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Až budete reagovat na to, co píšu, mohu se tím zabývat.
Dokud to budete ignorovat a jen tam psát další a další balast, nehodlám v tom pokračovat.
Autor: Urza Čas: 2022-03-16 16:09:53 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jelikož ignorujete jakoukoliv argumentaci a snažíte se to ukrýt v dlouhých postech, už nechci ztrácet další čas jejich čtením.
Autor: Urza Čas: 2022-03-15 12:48:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V té přednášce (na kterou jste se nepodíval) vysvětluji, jak ten problém vzniká mimo tržní prostředí; ale ono není tak moc třeba koukat na přednášku, stačí mrknout do historie – dokud nebyly peníze centrálně řízeny, ekonomické cykly nastávaly z konkrétních důvodů (špatná úroda, válka, ....); od té doby vznikají cyklicky (a na té přednášce vysvětluji proč).
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 19:45:57 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, kolikrát to mám ještě napsat:
Že problém nevidíte nebo to pro Vás problém není, neznamená, že neexistuje.
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 19:10:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nezlobte se, ale asi nechci věnovat čas debatě, kde chcete "jít dál" za něco, co jste ani neviděl, takže netušíte, jak daleko vlastně.

Třeba se tu najde někdo jiný, kdo zájem mít bude.
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 19:08:42 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Že problém nevidíte nebo to pro Vás problém není, neznamená, že neexistuje. Podrobněji to rozebírám tady:
https://www.youtube.com/watch?v=kc6EQ8pgOqc&list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 18:36:13 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já to vysvětluji v té přednášce, proto jsem ji sem dával.
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 18:14:05 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je sice hezká pohádka státu k tomu; ale vlastně ani ne.
https://www.youtube.com/watch?v=kc6EQ8pgOqc&list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 18:13:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten problém je, že ty peníze jsou vnucovány lidem, kteří se je nemohou vybrat.
Neexistuje žádný jediný spravedlivý způsob; proto je dobré, aby si lidé mohli vybrat.

Problém je nejen inflace (je hezké, že pro Vás ne, ale pro spoustu lidí ano), ale taky hospodářské cykly, které to způsobuje a podobně.
Autor: Urza Čas: 2022-03-14 14:15:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Peníze jsou takto pod kontrolou určité skupiny lidí, která může navyšovat jejich objem a obírat o hodnotu všechny držitele (což také dělá). Důsledkem je neustálá inflace a podobně.

Řešením není obviňovat se, která skupina za to může, ale prostě přestat lidem nutit ty peníze.
Autor: Urza Čas: 2022-03-11 09:55:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, to ano; ale ono je to v principu jedno, protože to jediné, co by stačilo, aby se zrušily státní zákony, které mu dávají tu moc. Pak už by nezáleželo na tom, kdo ho řídí.
Autor: Urza Čas: 2022-03-09 07:49:18 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Proč byste měl být?
Autor: Urza Čas: 2022-02-28 16:05:41 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, je to samozřejmě jejich právo, ale nemyslím, že tohle něčemu pomůže.
Autor: Urza Čas: 2022-02-28 13:07:50 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No přesně! Máme zbožné přání, aby to fungovalo tak, jak píšete v začátku příspěvku; jenže nefunguje.
Babičce, která volila Putina, by to mnedle daleko spíš dalo za pravdu; však si to představte naopak:
Když Vám budou komunisti šikanovat rodinu, začnete je pak spíš volit, pokud jste je do té doby nevolil? Těžko.
A babička, která má své přesvědčení, že Putin je zachránce, tak když jí začneme šikanovat vnuka, tím spíš ji utvrdíme.
Autor: Urza Čas: 2022-02-24 21:23:57 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Spíš neuvažujeme v relacích států, ale konkrétních lidí.
Teď třeba s Terezkou a Students for Liberty pomáháme dostat se nějakým jejich lidem z Ukrajiny, ubytovat je tu a podobně.
Oni v roce 1968 ještě nebyli ani na světě, takže je to naprosto irelevantní.
Je mi jedno, který stát napadl který, záleží mi na lidech.
Autor: Urza Čas: 2022-02-24 16:02:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, tak jsem to nemyslel, já se jen divil.
Autor: Urza Čas: 2022-02-23 19:57:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale on to není článek, je to video :-o
Autor: Urza Čas: 2022-02-21 02:55:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Chápu, komentujete jen titulek xD
Autor: Urza Čas: 2022-02-20 22:28:31 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Viděl jste to video, nebo komentujete titulek? A to ještě jen první půlku? xDD
Autor: Urza Čas: 2022-02-20 15:53:56 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Proč bych měl být?
Autor: Urza Čas: 2022-02-14 10:55:33 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten neznám.
Autor: Urza Čas: 2022-02-14 10:55:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, vypadlo mi "t"; díky, upraveno.
Autor: Urza Čas: 2022-02-04 11:50:03 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na dotazy odpovídám, i když Vám bych měl tendenci spíše neodpovědět, protože to většinou vedlo k zabíjení času. Ale že se ptáte tak jasně, zkusím to: Prostor považuji za fyzický objekt.
Zároveň upozorňuji, že toto je prostá odpověď na prostou otázku, nikoliv začátek polemiky.
Autor: Urza Čas: 2022-02-04 01:25:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky, taky se těšíme.
U té Ottavy nejde o to, jak moc je město blokované, ale spíš jestli dělám něco, co komplikuje život normálním lidem.
Autor: Urza Čas: 2022-01-31 22:32:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
xDD
Autor: Urza Čas: 2022-01-31 19:27:02 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Doufám, že je to humor xD
Autor: Urza Čas: 2022-01-26 12:28:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pro mě je toto uvažování zcela přirozené a nedokážu se od něj oprostit (ani kdybych chtěl; někdy by se to asi hodilo).
Autor: Urza Čas: 2022-01-25 13:35:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nikoliv; i podle druhé definice budete mít svobodu nakládat s vlastním majetkem (akorát je to prázdná množina).
Autor: Urza Čas: 2022-01-25 13:33:02 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím; a snažím se tomu učit.
Akorát mi přijde, že někde je takové použití vyloženě na škodu (a jinde ne).
Autor: Urza Čas: 2022-01-24 14:45:09 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, ale problém je v nejednoznačnosti a nekonzistenci toho "zvykového" slovníku; její rozkrývání způsobuje nedorozumění, ale zároveň poukazuje na určitá paradigmata.
logo Urza.cz
kapky