Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 20)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2021-09-15 09:58:58 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, to potom válčí, což opět ukazuje, že pozitivní práva jsou nekompatibilní, zatímco negativní kompatibilní.
Plus je třeba mít na paměti, že o těch válkách u státu rozhodují ti, kdo je neplatí.
Autor: Urza Čas: 2021-09-15 09:51:42 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže je třeba si všimnout, že vůči sobě navzájem právě vůbec nefungují podle pozitivního práva. Ono to do sebe přesně zapadá.
Autor: Urza Čas: 2021-09-15 07:59:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pokud bychom se na ně tak dívali, absolutně to potom vysvětluje, jak moc je pozitivní právo nekonzistentní, protože ty státy mohou takto fungovat jen coby monopoly.
Autor: Urza Čas: 2021-09-12 09:22:08 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vždyť je to v pořádku; sám se tu prezentuji, takže reakce jsou pochopitelné.
Autor: Urza Čas: 2021-08-30 13:01:23 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
S ohledem na to, že prakticky nikdy nemají obě strany stejnou sílu (a často o tom ani nevědí), pak byste to řešil jak? Neustále postihoval zákonem každého, o kom byste zjistil, že uzavřel dohodu z pozice silnějšího?
Slabí by jako neměli uzavírat dohody se silnějšími, aby to nebylo "zneužívání"?
Autor: Urza Čas: 2021-08-30 10:57:52 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přijde na to, co míníte slovem "zneužívána"; je zneužívání to, že se dvě strany dohodnou (případně nedohodnou), přičemž samozřejmě se vzájemně potřebují různě?

Jinými slovy: Je-li zneužívání silné pozice zaměstnavatele na určitém trhu, proč pak není zneužívání i silná pozice zaměstnance?
Autor: Urza Čas: 2021-07-05 13:07:18 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jsem moc rád, že Vás ta debata také obohatila; mě totiž určitě, tak mě těší, když si z toho ještě někdo něco odnesl.
Autor: Urza Čas: 2021-07-01 14:40:23 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mě mrzí; tak snad příště.
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 19:33:47 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kdybych chtěl říci "všechna lidská činnost", řekl bych to; když řeknu "všechny obory lidské činnosti", tak už to na něco zužuji.

Nejen na to, co se mi hodí/líbí; ono to bude platit i pro efektivitu v oborech, které se leckomu nelíbí (od hazardu přes výrobu drog až po agresivní reklamu); akorát "znepříjemňování života" je sice činnost, ale chápat to jako "obor" vyžaduje už určitou kreativitu.
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 19:12:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Takže vysoké by dokazovalo opak? A nebo totéž? xDD
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 18:45:32 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pokud si to vysvětlujete tak, že "oborem lidské činnosti" myslím i "znepřijemňování života", pak asi chápu, proč máte tak nízko hodnocené komentáře.
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 18:43:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já spíše poukazuji na to, že i kdybyste měl pravdu v tom, že většina lidí není schopna nezávislé práce z mentálních důvodů, tak to z valné většiny nebudou právě ti, které by bylo třeba nějak zvlášť umlčovat.
Kdo má naopak pro někoho "nebezpečné" myšlenky, které umí dostatečně dobře zformulovat, předávat do světa a ovlivňovat jimi druhé, ten zas nebude nejspíš z těch, kdo není mentálně schopen nezávislé práce.

A to vůbec nemluvím o tom, že těch zaměstnavatelů je celá řada (takže není jen jedna možnost, kde pracovat); a je extrémně nepravděpodobné, že by všichni zakázali mluvit o stejné věci, zejména pak o nějaké, kterou současný stát nezakazuje.
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 17:08:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Když nepodložený dojem podložíte jiným nepodloženým dojmem, a ještě v tom provedete logickou chybu, moc to tím nezlepšíte.
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 17:06:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Řekl kdo?
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 15:49:49 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To jistě; i když skrze stát ještě mnohem efektivněji (a klidně s porušením NAP).
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 15:48:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ta podmínka je založena na explicitně vyvráceném předpokladu; a ten závěr je Váš ničím nepodložený dojem.
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 14:40:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě, že řešíme; jen se na tom neshodujeme s Vámi.
Přičemž si ale všimněte, že ve vleku Vašeho strachu reagujete na něco, co jsem ani nenapsal.
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 14:40:00 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pozor s těmi sankcemi: Vyhodit z práce jen v případě, že neděláte na sebe; vyhodit z místa, kde žijete, jen když to místo nevlastníte a tak dále.
Autor: Urza Čas: 2021-06-28 13:23:16 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A z toho plyne, že snad my chcete vládnou? Skutečně jste se podíval, co tam bylo napsáno a proti čemu argumentujete?
Autor: Urza Čas: 2021-06-27 23:47:31 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bez peněz můžete využít svobodu pohybu jen na dost omezeném prostoru.
Což je dost podobné.
Autor: Urza Čas: 2021-06-27 23:28:17 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Právo si netřeba kupovat; právo máte.
Prostor k jeho realizaci si kupovat musíte; nikdo není povinen Vám ho dávat.
Je to jako kdybyste řekl, že tu nemáme svobodu cestovat, protože si to člověk musí kupovat.
Oh, wait, tohle vlastně staří komunisté říkají.
Autor: Urza Čas: 2021-06-27 23:26:55 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, pochopitelně decentralizace koreluje se svobodou; a pochopitelně i ankap se může vymknout. Otázka je, co je jak pravděpodobné.
Autor: Urza Čas: 2021-06-27 21:48:13 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jasně, takže tu máme diktát všem; a to je dle Vás lepší stav než svobodu majitelům.
Autor: Urza Čas: 2021-06-27 20:17:19 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na mé otázky neodpovídáte záměrně?
Autor: Urza Čas: 2021-06-27 18:38:01 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Že v ankapu ji máte garantovanou nejen v obýváku, ale kdekoliv, kde si to koupíte, pronajmete, zaplatíte. Vážně je třeba se na tohle ptát?
Autor: Urza Čas: 2021-06-27 17:09:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, pokud ankap společnost definujete jako společnost centralizovanou a v majetku jednoho oligarchy, vskutku Vám to vyjde, jak potřebujete. Brilantní xD
Autor: Urza Čas: 2021-06-27 13:56:56 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, představte si, že na svém pozemku si mohu rozhodovat, co se tam bude dít; a když je tam někdo nájemník, musí to respektovat. Podobně jako si mohu určit, zda tam mohou být zvířata, kdo tam bude bydlet, od kdy do kdy tam bude ticho a tak dále. Wow.

A ta „skutečná svoboda slova“ je podle Vás co? Když není vázaná na majetek? Je špatně, že se „v částech společnosti nebude dát vést svobodná diskuse“? OK, takže příští přednáška o ankapu bude u Vás v obýváku? Máte něco proti? Hm, že by se „v částech společnosti nemohla vést svobodná diskuse“?

Víte, je hrozně hezké mít spoustu pocitů; ale fajn je také být trochu konzistentní a domýšlet důsledky případné realizace těch pocitů.

Nelíbí se Vám, že co se kde smí říkat, by určovat majitel. Fajn. Co navrhujete jako alternativu? Že to budete určovat Vy? Nebo že to bude podle Vás? Nebo podle jiného vládce?
Autor: Urza Čas: 2021-06-25 19:33:33 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak se podívejte, v jakém kontextu bylo to slovo použito; tvrdil jste, že máme s politiky spoustu společného, já odpověděl, že i rozdílného a jako příklad jsem uvedl, že nechceme lidem vládnout.

Naprosto zjevně jsem tam mluvil o politických ambicích vládnout druhým (ty u politiků popřít nemůžete). Že nekritizujeme, když někdo má ekonomickou moc, je přece něco úplně jiného; a zjevný rozdíl mezi námi a politiky tam tedy je (minimálně v užití politické moci).

Nemluvě o tom, že my nechceme vládnout lidem ani ekonomicky. Že nám nepřijde neetické, když má někdo ekonomickou moc, je přece něco úplně jiného, než se o ní sami snažit. Když mi nepřijde neetické, že někdo třeba kouří, přece to neznamená, že sám také kouřím.

Fakt se podívejte, kam jste tu debatu stočil a z čeho. Já totiž napsal, že nechceme vládnout druhým, nic o tom, jakou mocí vládnou druhým jiní.
Autor: Urza Čas: 2021-06-24 12:51:07 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jednak mi tam nespadá pouze moc státní; jednak je každého věc, jak si definuje pojmy – dokud jsou ty definice konzistentní, není to problém, mohou se klidně různit.

Když však někdo používá nějaké slovo určitým způsobem, pak je třeba vnímat jeho výroky tak, že to slovo vykládáte tak, jak si jej definuje on (bez ohledu na to, co si o té definici myslíte); je totiž hloupé vzít něčí větu a vyložit v ní nějaké slovo způsobem, kterým ho on nepoužívá, protože Vám pak vyjde nesmysl a reagujete na nesmysl.
(Hint: Udělal jste to Vy o příspěvek výše; naznačit, že se toho, co jste udělal, dopustil ten druhý, ačkoliv to v daném kontextu naprosto nedává smysl, je sice cool v mateřské školce, ale v debatě ani ne.)
Autor: Urza Čas: 2021-06-24 12:32:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky, že jste mi vysvětlil, jak pojem "vládnout" vnímáte Vy.
Na druhou stranu by bylo velice hloupé vysvětlovat mnou použitý termín dle Vaší definice a nikoliv dle mé definice.
Autor: Urza Čas: 2021-06-21 18:13:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak rozhodně; třeba jsme lidé a oni taky.
Ale spoustu rozdílného; třeba nechceme vládnout druhým.
Autor: Urza Čas: 2021-06-14 20:25:08 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky!
logo Urza.cz
kapky