Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 19)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2021-12-12 20:38:05 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím; ale bráno tímto pohledem nelze vůbec ani měřit nerovnost. Takže se držíme u nějaké běžné kvantifikace bohatství.
Autor: Urza Čas: 2021-12-12 19:15:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že bohatí mohou požadovat dobré zdanění proto, aby vypadali dobře, případně tím mohou sledovat i jiné zájmy typu, aby museli platit ostatní bohatí také (kdyby dávali na charitu, nedonutí tím ostatní).

Nemyslím si, že stát by nutně musel JAKOUKOLIV politikou způsobovat nerovnost; ale domnívám se, že prakticky všemi reálnými politikami ano.
A to proto, že ty důvody jsou spíše principiální než závislé na politice (jakože každý stát má určité vlastnosti, které tu nerovnost způsobují; netvrdím, že je vyloučeno, aby existovaly politiky, které to přebijí, ale otázka je, za jakou cenu).
Autor: Urza Čas: 2021-12-12 17:16:19 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že si pořád nerozumíme; já jsem přesvědčen, že státní přerozdělování nekompenzuje výhody, které stát dává bohatým oproti chudým. Ergo stát v konečném důsledku způsobuje větší nerovnost; kdo tedy považuje nerovnost za problém a zároveň dohlíží důsledky státních aktivit, by měl dle mého názoru právě stát odmítat.
Autor: Urza Čas: 2021-12-12 13:29:10 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, byť si myslím, že jsou ochotni to přijmout proto, že nedohlížejí nepřímé důsledky.
Autor: Urza Čas: 2021-12-12 13:02:19 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jsem přesvědčen, že stát je poškozuje i ekonomicky, akorát je to méně vidět než to přerozdělování.
Autor: Urza Čas: 2021-12-11 18:53:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě jsme naráželi na to, že když stát dává kvalitativní minimum, je to špatně, protože poškozuje chudé, jelikož ti mohou někdy právě těžit z nekvalitních výrobků kvůli nižší momentální ceně.
Autor: Urza Čas: 2021-12-11 18:07:11 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, to může být Vaše preference, někdo se zas nechce zadlužit.
Ano, máte pravdu, že nekvalitní věci ve výsledku stojí často více peněz, ale ono nejde vždy jen o to uspořit ve výsledku v dlouhém časovém horizontu; méně kvalitní věci zas stojí méně peněz v krátkém časovém horizontu, což někdy může mít také své výhody (zejména pro nemajetné).
Autor: Urza Čas: 2021-12-11 15:14:52 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A co důvod nedostatku peněz?
Řekněme, že potřebujete vybavit nový byt, ale teď zrvona nemáte dost peněz.
Je lepší tam mít méně kvalitní pračku, dokud nenašetříte na lepší, nebo žádnou pračku?
Autor: Urza Čas: 2021-12-05 18:19:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No rozdíl je v tom, že stát si uzurpuje monopol na násilí na tom území, mafii tam zakazuje to násilí páchat (a ona to občas dělá, podobně jako ti bitkaři).
Mafie si na tom území žádný monopol na násilí držet nesnaží, prostě ho tam občas páchá.
Autor: Urza Čas: 2021-12-05 18:18:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ani mafie neovládá území, když je tam stát (to území pak ovládá ten stát). Že tam mafie ilegálně provozuje potají nějakou činnost, nenarušuje monopol státu na násilí o nic víc než ten bitkař.
Autor: Urza Čas: 2021-12-04 15:30:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kdyby to tak bylo, rušilo by tento monopol i to, že někdo dá někomu pěstí xD
Nicméně už chápu, že tady nejde o debatu, ale o trolling xD
Skočil jsem Vám na to po dlouhé době.
Autor: Urza Čas: 2021-12-04 01:11:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Totéž byste mohl říct o výpalném mafie.
Ale hlavně je to dokonale irelevantní vzhledem k diskusi.
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 22:52:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
xD
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 22:07:08 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A kde někdo řekl, že nemůžete?
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 20:21:57 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Neřekl jsem nic jiného.
A vůbec nic to nemění.
Stát si prostě nárokuje můj majetek, čímž se to liší od komuny, kde se o můj majetek nejedná.
Vaše přirovnání tedy nesedí.
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 15:37:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, kdy začne existovat, ale určitě až po tom sexu, což byla ta věc, kterou udělala matka pro jeho vznik.
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 12:37:37 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že nikoliv; smlouva může být sice implicitní, ale není možné ji uzavřít s někým, kdo ještě neexistuje.

Mezi doktorem a pacientem vzniká nějaká smlouva (spíš explicitní, ale může být i implicitní), jelikož se jedná o dva (existující) lidi.

Matka svým aktem otěhotnění nemůže uzavřít smlouvu s dítětem, jelikož to dítě ještě neexistuje.

Úpravy toho konkrétního vztahu nezávisí na nějakém následném rozhodnutí účastníků, ale na smlouvě, která vznikne na počátku toho vztahu. Třeba smlouva mezi doktorem a pacientem vzniká, když ho přijme, ale nemůže se jednostranně měnit. Kdyby tedy třeba pacient slíbil platbu za přístroj, ale ta by pak nedorazila, doktor má mnedle právo léčbu ukončit (protože pacient porušil smlouvu; nemůže ji měnit, když se to už děje). No a v případě matky a dítěte na počátku smlouva nemohla vzniknout, ergo tam není.
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 12:33:39 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No jasně, ale v důsledku toho i mé aktivity s ní spojené.
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 03:53:17 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, ale tím pádem pak pořád podléhám tomu státu.
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 00:22:42 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že je to pravda z více důvodů; mimo jiné i kvůli použité terminologii.
Autor: Urza Čas: 2021-12-03 00:21:39 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nejde o to brát ho s sebou; jde o to, že stát si podmiňuje to opuštěním vzdáním se toho majetku.
Autor: Urza Čas: 2021-12-02 19:44:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vyhovuje částečně i proto, že spousta věcí je podávána tak, jak je podávána.
Autor: Urza Čas: 2021-12-02 19:44:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozdíl je v tom, že si nemohu ponechat minimálně nemovitý vlastní majetek (tedy i ten majetek, který mi stát přiznává jako můj).
Autor: Urza Čas: 2021-12-02 18:34:00 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže oni to nemusejí měnit; tím, že to nechtějí, to stát prostě nemá proč dělat, protože by tím ani nic nezískal.

Z malé lokální komuny může kdokoliv odejít pryč.
Autor: Urza Čas: 2021-12-02 17:54:35 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Projít by asi prošlo leccos, ale lidem by to vadilo.

Ohledně komun by pak stačilo najít na celém světě jakékoliv území, jakoukoliv komunu, která by byla ochotna změnit ten běh a bylo by.
Autor: Urza Čas: 2021-11-30 13:42:31 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ani ne; já na rovinu říkám, že používám nějaké definice pojmů, které lidé typicky používají pocitově (takže jsou nekonzistentní). Já jim dal podobu, abych je mohl logicky používat; na těch pojmech ale nesejde, mohl bych používat jiné a bylo by to úplně stejné.
Autor: Urza Čas: 2021-11-30 13:03:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kdyby právě stát začal tvrdit, že to území vlastní, myslím, že by s tím lidé měli velký problém. Je to podobné jako se loupež nazve daněmi, unášení dětí sociální péčí a podobně; pak to lidé berou. Pokud by se stát prohlásil za vlastníka všeho svého území, zhoršil by si tím PR postavení.

Co se týče komuny, jde tam o její vznik a o to, kdo tam a za jakých podmínek dal svůj majetek. A hlavně o to, co s těmi, kdo tam svůj majetek dát nechtějí.
Autor: Urza Čas: 2021-11-29 12:30:47 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím! Díky.
Autor: Urza Čas: 2021-11-05 23:06:57 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky! Já si to taky užil.
Autor: Urza Čas: 2021-10-11 18:53:46 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mně přijde, že teď je tam malých celků požehnaně xD
Autor: Urza Čas: 2021-10-10 16:09:07 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, je velký rozdíl v tom, s jakou prioritou to kdo chce; protože je dost zásadní, kdy to přijde (to právě diskutujeme v tomto videu).
Autor: Urza Čas: 2021-10-09 11:50:52 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže převzetí progresivním křídlem je ten menší problém; o tom největším jsem tam mluvil docela dlouho, což jste tu vůbec nezmínil.
logo Urza.cz
kapky