Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Diskuse Stok (strana 36)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
jak lze udrzet svobodu?
Web: neuveden Mail: neuveden
V Africe se mají hůř, mi nepřijde jako relevantní výmluva. Snad se chceme zlepšovat i v tom našem relativně super prvním světě.
Web: neuveden Mail: schován
Proc by to mely byt uzitelky? A proc by mely byt nejak vzdelane, snazive a dokonce mlade? :-D :-D
Autor: hefo Čas: 2025-09-23 09:58:17 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"hodně tragické", to je zjavne hodnotenie rozmaznaného bohatého človeka z prvého sveta...
Web: neuveden Mail: neuveden
Určitě je zajímavé, ze lidi co mají s něčím špatnou zkušenost jsou pak spise odpurcove , zatímco ti co nemají špatnou zkušenost tak jsou s tím spise v pohodě. Velice zajímavé , asi jako ze ráno vychází Slunce .
Autor: Escaron Čas: 2025-09-23 09:20:25
Web: neuveden Mail: wass.shady703 v doméně passinbox.com
Na druhou stranu během doby kdy se z Ameriky stal z malého státu velký sama Amerika zbavila otroctví, což přineslo velké skupině lidí velké množství svobody. Stejně tak se možná jednou zbavíme státu, už prostě nebude potřeba stejně jako už není potřeba otroctví, neboť máme jiné zdroje manuální síly. Ve finále je bagr mnohem efektivnější na údržbu než hromada otroků (pokud pomineme onen morální aspekt). Stejně tak z předpokladu, že selhal liberální stát a stal se neliberálním státem vyvodit, že nemůže existovat svobodná společnost, je chyba. Je potřeba hledat nové způsoby organizace společnosti, které na začátku onen stát, který se může zvrhnout, nemají. A časem lidé přestanou stát potřebovat stejně jako přestali potřebovat otroctví. Vede k tomu ale ještě dlouhá cesta.

Ještě přímá odpověď na otázku "Pokud i ten nejlibertariánštější start skončí jako dnešní Amerika, co to říká o dlouhodobé udržitelnosti anarchokapitalismu?". Říká to o udržitelnosti anarchokapitalismu pouze málo, vypovídá to o udržitelnosti malého státu.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
No moc si nedovedu představit, jak by to tržní školství mohlo být horší než teď, teď je opravdu hodně tragické (já jsem učitel a bohužel to vidím z první ruky). Sám zatím moc bohatý nejsem, vlastně pracuju víceméně na poloviční úvazek a přesto si mohu dovolit normálně kvalitní jídlo, takže ani tady bych nesouhlasil. Stejně tak bydlím v bytě za nájem, jezdím autem, mám několik nových elektronických zařízení atd, prostě strašení trhem není namístě, trh má obecně vlastnost nutit podnikatele být levnější a kvalitnější, protože jsou nuceni soutěžit s konkurencí. Stát naopak je drahý a nekvalitní, protože nemá důvod ani motivaci nebýt, konkurenci si zlikvidoval násilím. No a příklad soukromé školy bez frontální výuky a drahého školství je Ježek bez klece. Když to šlo jednou, proč by to nešlo jinde?
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Zapoměl jsem uvést, že sám jsem učitelem a vidím to i z té druhé strany. Ale jasně, všechno to jsou selhání jednotlivců :)
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Zkušenosti, které popisuje příspěvek i tady komentář, jsou velmi časté, prakticky každý je aspoň v nějaké míře má. Naopak zkušenosti s výukou bez memorování a s tolerancí vůči jiným postupům jsou poměrně vzácné. Že tu pořád dokola zmiňujeme to, co se pořád dokola děje, není žádné kvičení. Naopak bych kvičením označil to, že vy zarytě odmítáte vidět ten jediný společný prvek, který všichni ti učitelé vzdálení stovky či tisíce kilometrů mají, totiž zaměstnavatele, kterým je stát.

I já se mohu přidat, navštěvoval jsem gymnázium a nepamatuju tam jediný předmět, který by nebyl založen na diktování dat za účelem zápisu, zapamatování a pozdějšího testování. Poté jsem navštětoval konzervatoř a tam, co se teoretických předmětů týče, to bylo opět stejné. Tak nevím no, mám zkušenost s desítkou předmětů a vyučujících na dvou školách, a to, co vy označujete za chybu jednotlivce, se tam dělo a děje (konzervatoř navštěvuji nadále) ve stu procentech případů. To moc na chybu jednotlivce nevypadá, že?
Web: neuveden Mail: neuveden
Článek kritizuje "tradiční" školství, tedy frontální výuku kde je učitel na X žáků a snaží se jím něco nasypat do hlavy. Stejně jako si chudí dokáží zajistit levné a jednoduché a asi ne moc kvalitní jídlo, asi by si dokázali zajistit levné školství, kde je jeden levný (tedy nic moc) učitel na 30 žáků. Bude to teda lepší než co měl autor? To si musí vyhodnotit sám v jaké socioekonomické situaci byla jeho rodina, když byl malý. Jako dítě by na to co si jeho rodiče můžou dovolit a kam ho budou chtít posílat poměrně malý vliv, byl a byly by i v ankapu, na nich závislý.
Web: neuveden Mail: radoslav.khun v doméně gmail.com
Když teď lidi zaplatí státní školství, kde spousta peněz zmizí kvůli státní režii a neschopnosti, tak proč by ho nezaplatili na trhu, kde státní paraziti nejsou? Jistě, školství by bylo lepší a horší podle ceny, stejně jako je každá jiná služba. Ale nedává ekonomicky smysl, proč například jídlo si chudí zajistit dokáží, ale školství by nedokázali.
Web: neuveden Mail: neuveden
No, ja muzu rict za sebe, ze zkusenosti mam.... napriklad si dodnes pamatuju, jak jsem na zakladce dostal za 5 z pisemky z matiky, protoze jsem ulohu sice vyresil, ale jinak, nez jsme si par dni predtim psali do sesitu, takze nikdo neresil, ze mam spatny vysledek, ale ze jsem k nemu dosel nejak divne aproto je to za 5.
Pricemz postup byl samozrejme spravny, jen jiny, nez jsme se meli naucit nazpamet.
A co se tyce memorovani...z toho duvodu jsem vzdycky malem propadal z dejepisu a podobnych predmetu, protoze me jednak uceni se veci tupe nazpamet nebavi, a jednak nejde. Pokud se mam neco naucit, potrebuju se nad tim zamyslet a pochopit to.
No, a az mnoho let po skolach jsem v dejinach nasel zalibeni, protoze jsem si ty informace zjistoval a vstrebaval jinak.

Nastesti se ledy trosku hybou a dnes je to nepatrne lepsi, nez to bylo drive, ale ze by posun byl nejak zasadni, to zase ne :-(
Autor: Rakusak Čas: 2025-09-22 11:58:59
Web: neuveden Mail: schován
Je to reliktni 300 let stary hnusny zly a totalitni system, ve kterem uci stolete vyhorele tabulkove ucitylky. Zrusit bez nahrady.
Autor: PavelX7 Čas: 2025-09-22 06:23:34
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano. Souhlasím. Otázka je jeslti by na volném trhu měli rodiče na něco lepšího.
Autor: Lojza Čas: 2025-09-21 22:35:54
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne
To, že to nějaký právník někde použil neznamená, že to není partvar.
To slovo se v běžné řeči tak nepoužívá....
Jo jsi tedy úžasné zamluvila to, o co celou dobu šlo a točíš se na nějakých drobnostech.
Jak se ukázalo, tak jsi jediný, kdo slovo "svévolně" vykládá tak, jak ho vykládá. Možná, že by stoky byly mnohem méně zasrane, pokud bys prostě uznal "ok, to slovo používám jinak, tak se pojďme domluvit, cítím kdo myslí".
Místo toho se držíš pozice "já jsem génius a celý zbytek světa mi nesahá po kotníky".
Což jistě můžeš, ale nediv se, že pak působiš jak úplný kokot.
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-09-20 12:51:26
Web: neuveden Mail: schován
řešili jste to s rodiči nebo s ředitelem/kou?
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-09-20 12:47:36
Web: neuveden Mail: schován
oni to vi. jde jim o snizeni financnich rozdilu mezi lidmi a o nedrancovani planety. tim to nehajim, jen vysvetluji, ze tohle neni dobry argument proti nim. uz ted samotny nazev napovida ze jim rozhodne o zvysovani bohatstvi nejde.
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-09-20 12:44:27
Web: neuveden Mail: schován
no protoze to neni tak docela pravda ze je to sluzba... je to predevsim povinnost a ucitel to vi, proto se chova jako dozorce....
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-09-20 12:42:31
Web: neuveden Mail: schován
celkove skvely konept, jen bych Urzovi doporucila nasledujici veci:
1. nezvysovat na lidi hlas
2. neskakat jim do reci
3. pouzivat bud obecne zavedene (wiki)definice a nebo se s diskutujicimi na pojmech dohodnout. pokud Vy myslite inflací zvetseni penezni zasoby, a oponent mysli inflací zvyseni spotrebitelskych cen kontrektniho kose, tak debata moc nema smysl
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-09-20 11:25:29
Web: neuveden Mail: schován
ten dluh se plati z dani, ne? tak proc ma mit separatni kolonku? bereme kolik stat stoji ted a ne kolik bude mozna stat v budoucnu.... to mi neprijde uplne fer, idkyz nevim jak velka ta kolonka je
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-09-20 11:11:39
Web: neuveden Mail: schován
pán mel dobrý point. "kazda anarchie se zvrhne do prava silnejsiho" nekdo protiargument?
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-09-20 11:09:42
Web: neuveden Mail: schován
prej "nestát, chcete si sednout?" :DDDDDDDDDDDDDDD
Autor: Hrosik1 Čas: 2025-09-20 11:03:15
Web: neuveden Mail: schován
jestli pocitam dobre, tak duchod uvazujete jen 10 let?
Autor: Rakusak Čas: 2025-09-18 13:30:02
Web: neuveden Mail: schován
Pokud na statni skole neni s ucitelem/ucitelkou domluva, je treba vyuzivat statni pravidla prave proti temto statnim tabulkovym ucitelum! Kdyz nic jineho, alespon system zamestnate a vyuzijete kapacitu, ktera by byla vyuzita k buzeraci jinych lidi... Treba takove zadosti podle 106ky jsou moc oblibene u statnich skol... :-D :-D :-D
Autor: aselzesarp (neregistrovaný) Čas: 2025-09-18 09:17:22
Souhlasím, tuhle myšlenku mám v hlavě už hodně dlouho. Že volnotržní zastánci často staví odbory někam na úroveň komunistů, ale je to neskutečně zabedněné a hloupé. Přesně jak se tady píše - že se zaměstannci spojí do jedné vyjednávací síly, vůbec nijak nepopírá volný trh. A jsem naprosto přesvědčený o tom, že jedním ze 3 největších důvodů, proč jsou v ČR takto nízké mzdy v poměru k HDP na hlavu, jsou právě chybějící/neschopné odbory.

A ano, stát tím, že určuje a vymezuje, jak by odbory měly vypadat a jak by na ně měl ve které situaci zaměstnavatel reagovat, akorát způsobuje nefunkčnost celé té věci. Jako u všeho.
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne. Neznam nikoho, kdo by kdy v zivote pouzil slovo "necervene". Stejne tak "nesvevolne".
Nikdy jsem to v bezne mluve neslysel, a ani jsem to necetl v zadne knize.
Web: neuveden Mail: neuveden
:-D tvl :-D
Ty jses tak retardovanej, ze ani nedokazes pochopit psany text :-D
Web: neuveden Mail: neuveden
Jj, vsak autor clanku psal o nejakych prikladech....jiste takhle nevznikne vse, ale dost novych vynalezu je nejprve znacne drahych, nez se podari jejich vyrobu zasadne zlevnit. A bez toho, aby ty drahe prvni kusy nekdo kupoval, by nemuselo dojit k dalsimu vyvoji. Hezky to je videt napriklad (co me prvni napadlo) na Betamaxu, coz byl mnohem lepsi format nez VHS, ale byl drahy.....a ani ti bohaci ho prilis nekupovali, nekupoval ho tak nejak skoro nikdo....az zanikl.
Na druhou stranu, napriklad kazdy z nas si muze doma vyrobit malou druzici a za ne uplne extremne mnoho penez ji nechat poslat do vesmiru (rekneme, ze - kdyz udelam nejaky hruby prumer - nejakych pul milionu korun uz je cena, kterou si leckdo z nas muze dovolit, jakkoliv ne vetsina lidi. No, pred 20 lety by ta cena byla radove vyssi)
Web: neuveden Mail: neuveden
Ona je otazka, co se mysli pod pojmem "superbohaty". Ja myslim, ze neni mysleno "miliardar", protoze vyrobku ciste pro miliardare+ a zaroven aby slo o nejakou inovaci neni prilis mnoho...jedine co me napada jsou nejake veci ohledne vesmiru, pripadne mozna naopak morskych hlubin.
Myslim, ze bylo mysleno superbohati, jako napriklad nekolik hornich procent ...a tam uz to plati, jak Pc, tak mobily na zacatku rozhodne byly pro nekolik hornich procent max.
Web: neuveden Mail: neuveden
Kral si muze legalne delat co chce NEROVNA SE Kral muze jednat svevolne
Alespon ne tak v tom vykladu slova svevolne, jak ho chape drtiva vetsina populace, mimo tebe teda
Web: neuveden Mail: neuveden
Ehm? Vždyť přesně to se děje.
Jistě pamatuješ, jak začínaly počítače, mobily...
Web: neuveden Mail: neuveden
Teď jsem trošku zmaten....přes pár hodinama sis můj vstup do diskuze pochvaloval, nyní toto...nemáš ty nějakou tamtu...nemoc?
logo Urza.cz
kapky