Pro Karolínu je (střelná) zbraň něco hrozivého - je přímo vyrobená k zabíjení. Už tímto svým určením ponouká lidi, aby se mezi sebou zabíjeli. Vzpomněl jsem si na dvě knížky: Konec medvědí sezóny od Josefa Novotného a Žil jsem na Čukotce od Tichona Semuškina. Obě popisují zkušenosti učitelů, kteří se ocitli ve společnosti značně odlišné od toho, co znali. J. Novotný se coby učitel dostal do Kanady a T. Semuškin na mrazivou Čukotku. Oba autoři shodně popisují svůj údiv, když začala lovecká sezóna a žáčci naklusali do tříd pěkně s loveckými kulovnicemi. Jakmile skončilo vyučování, vyrazili ven, aby se co nejdříve přidali k dospělým lovcům. S puškami uměli zacházet velmi dobře, ale věděli, že jsou na zabíjení zvířat a vlastní spory řešili nejspíše tak, že po sobě házeli houbami či hadry na tabuli. A ten přístup ke zbraním jim zůstal i do zralého věku. Prosím diskutéry, aby se vyhnuli komentářům o dospělcích házejících po sobě školními houbami.
To je vcelku v pohodě, pokud tedy netrefíte spolužáka přímo do úst, ale my měli ve třídě lumpa, který po nás házel houby s voctem, to je mnohem horší...
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Obecně dává větší smysl o věcech mluvit a snažit se, i když druhá strana nevypadá, že by měla zájem, než prosadit silou to, co chci, jen proto, že jsem zrovna silnější – vytvářím tím totiž přecedens, že tak to má být, přičemž ten precedens přetrvá, i když […]
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
To je právě ta chyba; k interpretaci dochází vždy. Akorát je často interpersonálně velice podobná, tak se může zdát, že k ní nedochází; jenže dochází – a mezi námi je výrazně odlišná.
Komentář 121688
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Díky. S tím tónem jsme se nepochopili – měl jsem ho proto, abych držel zpátky sám sebe, protože bych měl tendenci se s nimi hádat.
Komentář 121687
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
"Keby ma chceli za moje výroky voči Ondrovi pokutovať tak sa nebudem vyhovárať na neexistujúce právo šíriť nenávisť a pokutu zaplatím. Ale nie som si vedomý toho že by som svojimi výrokmi porušoval platné právo." Tohle je právě to, co Vás nejvíc […]
Komentář 121677
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Ne, nezapomínám; Vy ho jen zjevně nechápete, protože v tomto kontextu je potírání hate speech jasně útočným násilím. Ostatně… dnes tu za to kopete a kdo ví, kdo půjde zítra po Vás za výroky vůči trans osobám, kterých se rád dopouštíte. Jinak prevence pro […]
Komentář 121674
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Snažím se poukázat na to, že jde o interpretaci. Myslím těmi příspěvky přesně to, co v nich píšu; na druhou stranu něco jiného, než co v nich čtete. To je, co? Až budete ochoten na tohle přistoupit, můžeme se dostat dál.
Komentář 121672
Urza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Přečetl jsem první větu; a dál netřeba. To přesně vystihuje ten mylný předpoklad, o kterém pořád mluvím – dokud si budeme oba myslet, že toho druhého chápeme, budeme se vzájemně mít za lháře, kretény, idioty, dementy; když si dovolíme s pokorou připustit, […]
Komentáře
Komentář 63207
Komentář 63264
Vzpomněl jsem si na dvě knížky: Konec medvědí sezóny od Josefa Novotného a Žil jsem na Čukotce od Tichona Semuškina. Obě popisují zkušenosti učitelů, kteří se ocitli ve společnosti značně odlišné od toho, co znali. J. Novotný se coby učitel dostal do Kanady a T. Semuškin na mrazivou Čukotku. Oba autoři shodně popisují svůj údiv, když začala lovecká sezóna a žáčci naklusali do tříd pěkně s loveckými kulovnicemi. Jakmile skončilo vyučování, vyrazili ven, aby se co nejdříve přidali k dospělým lovcům. S puškami uměli zacházet velmi dobře, ale věděli, že jsou na zabíjení zvířat a vlastní spory řešili nejspíše tak, že po sobě házeli houbami či hadry na tabuli. A ten přístup ke zbraním jim zůstal i do zralého věku.
Prosím diskutéry, aby se vyhnuli komentářům o dospělcích házejících po sobě školními houbami.
Komentář 63281
Komentář 63283
Komentář 65552