Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Diskuse Stok (strana 135)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: neuveden
To samé jako když se zpomalí pokrok centrálním plánováním a socializmem .
Autor: hefo Čas: 2025-01-24 01:05:33 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Bez násilí na státního donucení by "duševní vlastnictví" nikdy nevzniklo. Naopak fyzické vlastnictví vzniklo o dost dřív než stát.

To nie je úplne korektný argument - ani fyzické vlastníctvo nefunguje bez akéhokoľvek donucovania, a na druhej strane súkromné vymáhanie duševného vlastníctva môže existovať (zistím, že si skopíroval moje pesničky, tak ti prídem rozbiť hubu).

To, že význam vlastníctva vedomostí a informácií narástol až v čase, keď už prevládalo vymáhanie práva štátom, je skôr korelácia než kauzalita.
A toto vymáhanie práva štátom uľahčuje fungovanie duševného vlastníctva, lebo porušovanie práv duševného vlastníctva je typicky viac rozprestreté v priestore (fyzický majetok má jednotlivec priestorovo koncentrovaný a jeho krádež prebieha tam, kde sa tento nachádza); dosť ťažko by sa posielalo nejakých bijcov na druhý koniec sveta...
Web: neuveden Mail: neuveden
Norbert už to vzdal a už jen trollí
Web: neuveden Mail: schován
Ale no tak, myslím to vážne. Výhodnú a nevýhodnú možnosť rozoznám tak, že jedna je výhodná a jedna nevýhodná? To predsa nikomu nepomôže.

Máme dva protipóly, napríklad "vysoký" a "nízky". V skupine ľudí je najnižší vždy ten najmenej vysoký, a naopak najvyšší je ten najmenej nízky. Takto ja vnímam výhodnosť/nevýhodnosť. Že v určitej ponuke možností tá najmenej nevýhodná nie je zároveň najvýhodnejšia mi nedáva zmysel rovnako, ako keby ten najnižší človek nebol zároveň najmenej vysoký. Snažne ťa prosím, vysvetli mi kde robím chybu.
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, maminka mě to nenaučila. Nemám tak robustní vzdělání
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, Přišlo mi to jak blábol, tak jsem detaily zapomněl. vono takovejch vašcich nenaplněných "oznámení" už bylo. Nechává mě to poměrně chládným. Ozvětě se až se to fakt bude dít, ju?
Web: neuveden Mail: neuveden
Něco podobného už jsem už četl před rokem o roku 24. Takže bych nechal tohohle oznamování a slibování. Jaksi už jsem zvyklí že se to nenaplní ani v mnohem jednodušších věcech typu krátké články a důkazy, ani tou ústavní žalobou jste se zatím nepochlubil. Radši dejte vědět až to bude, ju? Ať to náhodou nezaspíme.
Web: neuveden Mail: neuveden
Akorát zjevně ten čas furt ne a ne nadejít. Asi mají psychiatři pokažené hodiny.
Web: neuveden Mail: neuveden
O tom jak se bránit vaším mocným arugmentům, robustnímu vzdělání a ústavní žalobě přecik.
Web: neuveden Mail: neuveden
Pravě jsem místo psaní dizertace strávil 2 hodiny tady. Diskutováním se Szaszkem. Ach jo. Je na to nějaká diagnóza? :-D
Web: neuveden Mail: neuveden
Trvá ti to, na to nemám čas, jdu si lehnout, zítra ráno mám poradu.
Web: neuveden Mail: neuveden
A ty vaše výlevy si pamatuju. Bylo to pod "Drogy jsou léky, léky jsou drogy" nebo tak nějak? :-D Úplně mě ovinula nostalgie.
Web: neuveden Mail: neuveden
A kažndodeně jsou to spekulace, protože do hlav lidem nevidíme. Když to děláme správně, říká se tomu empatie. A já mám dojem, resp. "udělal jsem si názor z vašeho chování" že to je něco co vám hodně chybí.
Web: neuveden Mail: neuveden
Já říkám že si to všechno cucáte z prtstu. A sám si podobně cucám z prstu, i když mám podobně "dovody tomu věřit", že je to proto, že je psychiatr a tedy ho z duše nenávidítě a vymyslíte si na něj kde co abyste ho mohl zhejtovat.
Web: neuveden Mail: neuveden
Sděl nám prosím vítězoslavně výsledek, ať to nemusím hledat, což stejně nebudu. Možná mě tvůj výblitek vážně vyprovokoval jako první, protože jsem k tomu měl co říct z profesionálního hlediska. Já fakt nevím a je mi to jedno. Ale tvoje přesvědčení, že jsem tu kvůli tobě, je ukázkový blud.
Web: neuveden Mail: neuveden
Já si vybavuju spíš že jste to přestal dělat vy. Protože jste tu akorát dokola publikoval kritiku citátů Hörschla, což vám Urza zatrh', načež jste se urazil a nějakou dobu se choval jako úplný magor a hulvát. A když se podívam pod Ondrovy texty, pokračujete v tom stále, i když s menší intenzitou. Jsem přesvědčen že kdybyste se zvládl ovládat a choval se slušně, mohl byste tu rozumně psát o psychiatrii dál. Prostě jste to posral. Ale nechme být minulost. ro Urzu to nikdy nebylo stežejní, věnuje se spíš jiným tématům, nicméně dlouho vám dával výrazný prostor a i Tereza vaši textům děla korektury (pamatuju si to protože jste se kvůli jednomu asi chybně opravenemu slovičku strašne nasral a neskutečně hulvátsky jste se v komentech vyblil). Takže zjevně to není nejaký principiální problém s psychiatrií. Ale uznávám že by to bylo fajn kdyby se tomu někdo víc věnoval, ptal jsem se na to Mlíčka, ale nechtělo se mu.

Jasně můžete si věřit čemu chcete. A jestli je to lísání nebo upřímný postoj ví jen jeho autor. Pokud neumíte číst myšlenky, což neumíte, je to jen spekulace. Vidím v tom analogie k psychatrii nebo psychoanalýze - ti (dle vaší interpretace) taky pozorují nějaké chování a pak si vymyslí že je to nemoc, důsledek traumatu nebo tak něco. Zamyslete se nad tím
Web: neuveden Mail: neuveden
Já si vybavuju spíš že jste to přestal dělat vy. Protože jste tu akorát dokola publikoval kritiku citátů Hörschla, což vám Urza zatrh', načež jste se urazil a nějakou dobu se choval jako úplný magor a hulvát. A když se podívam pod Ondrovy texty, pokračujete v tom stále, i když s menší intenzitou. Jsem přesvědčen že kdybyste se zvládl ovládat a choval se slušně, mohl byste tu rozumně psát o psychiatrii dál. Prostě jste to posral. Ale nechme být minulost. ro Urzu to nikdy nebylo stežejní, věnuje se spíš jiným tématům, nicméně dlouho vám dával výrazný prostor a i Tereza vaši textům děla korektury (pamatuju si to protože jste se kvůli jednomu asi chybně opravenemu slovičku strašne nasral a neskutečně hulvátsky jste se v komentech vyblil). Takže zjevně to není nejaký principiální problém s psychiatrií. Ale uznávám že by to bylo fajn kdyby se tomu někdo víc věnoval, ptal jsem se na to Mlíčka, ale nechtělo se mu.

Jasně můžete si věřit čemu chcete. A jestli je to lísání nebo upřímný postoj ví jen jeho autor. Pokud neumíte číst myšlenky, což neumíte, je to jen spekulace. Vidím v tom analogie k psychatrii nebo psychoanalýze - ti (dle vaší interpretace) taky pozorují nějaké chování a pak si vymyslí že je to nemoc, důsledek traumatu nebo tak něco. Zamyslete se nad tím
Web: neuveden Mail: neuveden
Nemyslím. Byla by to úplně normální náhoda. Taky jsem sem přišel už kdysi dávno, podobným způsobem z dfense. Vlastně to tu čtu od začátku Stok. Ale teda nezapojoval jsem se tu tolik do debat. Taky by si třeba Norbert mohl vycucat z prstu že tu jsem tu kvůli němu a podobně neprůkazně to "dokazovat". Než jsem se tu pod tímhle účtem zaregistroval, on už tu plácal roky. Ale byla by to blbost.
Web: neuveden Mail: neuveden
Já nevím, když mi neřekneš, kdy to bylo. Ale určitě nebyl můj první komentář tady na tebe. Šel jsem sem kvůli anarchokapitalismu a Urzovi, protože mě zajímal jeho pohled. Dřív než tady jsem byl určitě na D-fensovi. Problém je, že ze starých pák tu už nikdo nezbyl.
Web: neuveden Mail: schován
Áno, to už vieme. Môžeš teda vysvetliť ten rozdiel? Ako rozoznám najmenej nevýhodnú možnosť od výhodnej?
Web: neuveden Mail: neuveden
A kdyby nebyly a posty Marcusanta se objevily až někdy později. Proč by to mělo dokazovat vaši kauzalitu a nemohla by to být jen korelace?
Web: neuveden Mail: neuveden
On už z toho má sám prdel. Přiznal tím, že je trol.
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím. Ale když už se chcete budete hrabat u sebe v archivu, najdete tam třeba toto:
"1. Urza bravo a Urzovi mnohé díky. Postavil se lékařským autokratům a v bitvě obstál. Skoro nemohl být lepší. Konečně jim to někdo řekl.

2. Podle mě je to historický okamžik: Poprvé zazněly na ČT libertariánské myšlenky. Nebo to nebylo poprvé? Každopádně to bylo mocné: i husí kůže tam byla i náběh na slzy… Podle mě se jedná o opravdu velkou věc; nezdá se mi, že by Jedlička Liberlandem nějak zpropagoval libertarianismus, Urza vystoupením v Máte slovo rozhodně ano.

Ještě jednou: Urzo, vedl jste si ve studiu skvěle a já Vám za to děkuju. "

Našlo by se toho víc. Ale myslím, že tohle stačí. Je každé uznání nečích schopností lísání, nebo si to to tak jen účelově vykládáte když chcete zaútočit na svého oblíbeného psychiatra?
Web: neuveden Mail: neuveden
Není, já ten singulár použil záměrně. To, že se v tom ztácíš, není můj problém. Už jsi přiznal svou poslední chybu?
Web: neuveden Mail: neuveden
"jejich vzácnost" může buď být nepřenost, může vztahovat k různým informacím, nebo k obecně informacím (tak jak to interpretujete vy). Ale vaše interpretace nedává smysly vzhledem k tomu singuláru na začátku.
Samozřejmě že to můžu říct vždycky. Chyba je si to vyložit pouze tím vaším způsobem, který je zjevně absrudní.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jak to mám pro Boha vědět? Kdy to tak asi bylo?
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak to se asi vraťte na základní školu. :-)
Web: neuveden Mail: neuveden
1) a co má být? Vzácnost všech těch jednotlivých informací je vytvářena uměle. Zákonem.
2)viz bod 1)
Web: neuveden Mail: neuveden
Já neříkám že to nemohlo být napsáno přesněji. Nicméně co předvádíte vy je prostě ukázkové překrucování. Z informace (sg) si vycucáte z prstu nějaké "soubory informací" a vymýšlíte se absurdity. Možná by to šlo vyložit více způsoby, ale pak se nabízí autora požádát o upřesnění a ne si vybrat ten zjevně nesmyslný a točit se na tom jak malé děcko. Takže mě nepřijde úplně relevantní, že nějaká vaše (dez)interpretace není pravda.
Asi jste se to naučil do Norberta, ten často dělá to samé. Jeho pohání nenávist ke kaptalistům, vás k psychiatrům. Taky k tomu rovnou přihodíte pár útoků úplně o hovně, jako že se "lísa k Urzovi". Dalo by se hezky rozebrat jak se takový váš výklad něčího chování neliší od psychatrie, kterou za to kritizujete. Směšné.
Web: neuveden Mail: neuveden
Já neříkám že to nemohlo být napsáno přesněji. Nicméně co předvádíte vy je prostě ukázkové překrucování. Z informace (sg) si vycucáte z prstu nějaké "soubory informací" a vymýšlíte se absurdity. Možná by to šlo vyložit více způsoby, ale pak se nabízí autora požádát o upřesnění a ne si vybrat ten zjevně nesmyslný a točit se na tom jak malé děcko. Takže mě nepřijde úplně relevantní, že nějaká vaše (dez)interpretace není pravda.
Asi jste se to naučil do Norberta, ten často dělá to samé. Jeho pohání nenávist ke kaptalistům, vás k psychiatrům.
Web: neuveden Mail: neuveden
To, co píšeš, je obdoba informace, že když si půjšč́ím tvoje klíče od bytu, udělám si otisk a podle něj výýrobím duplikát, tak se k tobě můžu vloupat a vybrat ti štrozok. No a co z toho? Nemá to vůbec nic společného s tím, co jsem psal. Psal jsem, že Bitcoin je udělaný tak, že funguje obdobně jako fyzické vlastnictví a řídí se pravidly pro fungování fyzického vlastnictví. Jakýmkoli jeho kopírováním ho nelze funkčně duplikovat, a, jestli to správně chápu, tak ani nepožívá právní ochranu duševního vlastnictví, ale možná se pletu.
Web: neuveden Mail: schován
1)ta ideologie prosazuje ve své současné formě transformaci směrem k takovým politickým systémům
Právě ta definice toho politického systému nás zajímá, ne ideologie. Pokud vím, když Urza mluví o AnKapu, mluví o nějakém (v obecném smyslu) politickém systému (třeba bez monopolu na násilí atd.).

Když mluvíme o nějakém společenském soužití, tak nejde tvrdit, že každý je svým vlastním systémem – to je nesmysl, proto by to spíše znamenalo úplnou absenci jakéhokoli systému (a tedy bezpráví). Pokud vím, nějaké polycentrické právo (bylo zde diskutováno také vícekrát, opět v nesprospěch pro AnKap, kdyžtak hodím odkazy) v tom nic nemění – buď jde o nějaký právní systém (moje práva jsou vynucována na druhých), nebo jde o faktické bezpráví.


2) Tady k té dobrovolnosti zareaguji ještě ex post – vaše předchozí pojetí dobrovolnosti mi nedává moc smysl. Napsal jste
já jako dobrovolný beru asi jakýkoli čin, který je z volního rozhodnutí a není proveden pod hrozbou fyzickým násilím
což mi přijde jako neužitečné pojetí, protože se zaměřuje na "rozhodování" nebo "vybírání", a nikoli na nějaký čin samotný. Dle vaší 1. věty bych se mohl volně rozhodnout pro to, že uteču z vězení. Je tím pádem útěk z vězení dobrovolný?
Vhodnější pojetí dobrovolnosti zde bylo také zmíněno vícekrát – dobrovolný čin je takový, za který nemohu být sankciován (ať už státem nebo bezpečností agenturou). Tedy že moje dělání (nebo naopak nedělání něčeho) nemůže být nijak právně postihováno.

Ve vaší další větě
vznikne vám více dobrovolnosti, která se pak vyznačuje například tím, že si můžete vybírat, kterých služeb budete využívat
už mi dává smysl alespoň to pojetí dobrovolnosti – třeba že mohu neplatit zdravotní pojištění a nemohu za to být trestán. Jak mi to ale garantuje AnKap? Proč by to třeba minarchistický stát nemohl garantovat lépe? Dříve zde byl třeba uveden příklad s lidmi, co mi přijdou k baráku a budou chtít výpalné, protože "údajně bydlím" na jejich pozemku. Pokud neplatím bezpečností agenturu, jsem nespíš v háji a žádná práva pro mne neexistují. Pokud si platím slabší bezpečností agenturu, než je ta jejich, jsem nejpíš taky v háji a budu muset nedobrovolně platit "poplatky" (spíše výpalné) za bydlení.

3) Žádná z "variant", které jste navrhl, mi nedávala smysl. Kde a kdy přesně existovalo to bezstátní společenství, které by bylo zdokumentováno se svými pozitivními a negativními věcmi? Váš příklad s komunistickými zeměmi je "obhajoba" kapitalismu, (který byl obhájen dávno a apriori), ne anarchokapitalismu. Protože jsem čekal stručné a jasné odpovědi k věci, kterých se mi nedostalo, tak jsem se raději rozhodl o tom nebavit (a setrval bych v tom).
logo Urza.cz
kapky