Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 23)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2023-04-06 15:09:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ankap beru jako podmnožinu anarchie.
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 19:50:08 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Však mám svobodu definovanou naprosto jasně.
https://ankap.urza.cz/definice/
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 19:42:02 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je to na mě šíleně vágní, takže by to chtělo dlouhou debatu, na kterou bohužel nemám čas (nemluvě o tom, že nesouhlasím s některými implicitně obsaženými předpoklady, takže se na to blbě odpovídá i proto, že bych se s nimi napřed musel vypořádat).
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 18:35:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne; já referuji na svobodu tak, jak ji definuji já.
Vy můžete referovat na cokoliv jiného, ale když je to můj text, platí má reference.
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 18:34:26 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Chápu, kam míříte; problém je, že mohou teoreticky existovat příklady (v praxi spíš asi ne), které by bylo obtížné zařadit pod stát i anarchii.
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 18:32:18 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Stát nerovná se občané.
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 12:23:52 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Když já napíšu svobodu, myslím tím to, co jí definuji já.
Používat při výkladu textu jiné definice slov než autora, nedává smysl (bohužel to lidé dělávají rádi).
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 12:22:28 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Užívám, jsou aktuální; nehájím je, protože definice není třeba hájit.
Doložku tam má proto, že kdo vlastní území, je v pořádku, aby si tam určoval pravidla.
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 12:20:57 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To z toho mnedle neplyne; a byla by to mnohem delší debata.
Autor: Urza Čas: 2023-04-03 08:58:44 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
I ti, které označujete za zlé, by měli mít svobodu.
V opačném případě totiž musíte mít totiž někoho, kdo bude určovat, kdo je zlý; a to je velký problém – větší než svoboda pro ty, kteří Vám připadají zlí.
Autor: Urza Čas: 2023-03-26 15:26:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Všechna rozumná dostupná data ukazují, že nejspíš dojde ke zlevnění péče, nikoliv ke zdražení.
Že nemáte těch dat dost, je sice možná, ale nebyl by to argument pro opak.
Autor: Urza Čas: 2023-03-25 21:45:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kdybyste si dal tu práci a podíval se na data, zjistil byste, že Vám to se vším pravděpodobností daňově naopak uleví.
Autor: Urza Čas: 2023-03-24 20:24:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ignoruji skoro všechny komentáře všude; ale některé už podle nicku často ani nečtu.
Po přečtení Vaší reakce vidím, že je to dobrá volba; tak třeba zase za rok.
Autor: Urza Čas: 2023-03-24 10:07:19 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já už Vás většinou ignoruju, ale tenhle komentář je fakt vtipný, že mi nedá nereagovat.
Kolik takových znáte? Osobně?
Já hodně. Tolik, že ty Vaše počty nevycházejí ani na celou ČR.
Připadá mi úsměvné, když mi o koulích ve vakuu píše někdo, kdo je zjevně mimo jakoukoliv praktickou realitu v tom, o čem píše.
Autor: Urza Čas: 2023-03-05 21:11:05 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
OK, tak jo, uzavřeme to, díky za debatu.
Autor: Urza Čas: 2023-03-05 19:21:02 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle ale mnedle o tom právu spíše říká, že bude nějak ad hoc, ale nemyslím, že ho dělá arbitrárním.
Autor: Urza Čas: 2023-03-05 17:49:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si to právě nemyslím; na arbitrárnosti nemění nic, ať už by psy týrat směl nebo nesměl. Jde o to, že tam není apriori nikdo, kdo by měl větší právo určovat zákony než ostatní.
Autor: Urza Čas: 2023-03-05 12:34:59 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo takhle, už chápu, co tím myslíte. Ale když říkám, že NAP je nearbitrární, myslím tím něco jiného než to, co říkáte.

Ostatně kdybychom to brali podle toho, co říkáte, pak by i pravidlo, kdy si soukromník na svém pozemku určí, že kohoty ano, ale psy ne, bylo arbitrární, což by z NAPu dělalo něco arbitrárního.
Autor: Urza Čas: 2023-03-05 08:32:19 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Aha, já si ale nemyslím, že porušování NAPu by nutně znamenalo arbitrárnost.
Autor: Urza Čas: 2023-03-04 11:55:45 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Počkat, co je na tom arbitrárního?
Autor: Urza Čas: 2023-03-03 14:25:58 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jasně, ona neexistuje jasná hranice; a dalo by se i říct, že je to škála.
Každopádně něco, co reálně vznikne, nemůže být "nekonzistentní" (ani stát); realita je podle všeho konzistentní.
Autor: Urza Čas: 2023-03-03 14:07:04 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky moc; to se nám asi daří.
Autor: Urza Čas: 2023-03-03 12:51:54 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky; jsme už ale rozvedení.
Autor: Urza Čas: 2023-03-03 00:28:02 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nerozumím otázce.
Autor: Urza Čas: 2023-03-03 00:24:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vlastně vůbec nevím, o čem mluvíte.
Prosím, zkuste méně uštěpačných poznámek a více popisu.
Autor: Urza Čas: 2023-02-22 19:54:10 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nutná? Určitě ne.
Budu je dál dělat? Určitě ano.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 20:59:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale tohle není to, o čem jsem mluvil u těch libertariánů, takže myslím, že si neodporuji v tom, v čem popisujete.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 14:19:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže v tom není nic nového, co by lidi neznali; ani jeden z nich nenabízí nic, co by tu už mockrát nezaznělo.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 13:35:23 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, tak to tam teď je na žádost; posléze ho zařadím.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 13:31:30 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přiznávám vliv v tom smyslu, že pokud má nějaké myšlenky (například libertariánské), které může společnosti předat, tak se to může stát.
Jenže Pavel ani Babiš nemají žádné extra rozdílné myšlenky, které by společnosti předávali. Karolína navíc mnedle mluvila o něčem trochu jiném než předávání myšlenek, spíš mluvila o jakémsi vzoru, o čemž mám pochybnosti i v případě libertariánského kandidáta.
Autor: Urza Čas: 2023-02-17 11:39:34 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozdíl je v tom, že Pavel není ani náhodou libertariánský kandidát.
Já říkám (dřív i teď), že pokud by byl někdo z kandidátů přímo libertarián (nebo k tomu měl alespoň blízko), rozhodně bych ho podpořil. Ale nic takového se neděje.
Autor: Urza Čas: 2023-02-16 15:58:43 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, není to těžké pochopit, já to celkem chápu.
Neustále se potkávám s lidmi, kteří mají z něčeho strach, odmítají si o tom cokoliv zjistit, ale jsou o to hlasitější, pořád to opakují.
Takže chápu.
Jen rozporuji.
logo Urza.cz
kapky