Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 25)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2023-06-05 11:10:36 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Super, bylo to fajn povídání! :)
Autor: li Čas: 2023-06-05 11:02:44 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, u určité fázi problému může samozřejmě na nějaký čas léčba "záplatou" pomoci. O tom nepochybuji.
Autor: li Čas: 2023-06-05 10:44:58 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Point je v tom, že pokud ty blbé stavy řešíte "záplatou", tak neřešíte příčinu. Pokud s tím nejste OK, tak je nutné "ve světlejších chvilkách" intenzivně pracovat na příčinách. Pracovat znamená "jednat" a znamená to, že máme cíl, který jsme si dali a chápeme jeho smysl. Pokud už je to v takto pokročilé fázi, tak je nějaký dobrý průvodce nutný, v tomto případě asi i medikace po nějaký čas.
***
Pokud má pan Dolák skutečně diagnostikovanou schizofrenii nevíme. On je to velký kecal :) Ale je očividné, že má kumulaci různých obtíží... např. jeho problémy mají obsedantně kompulsivní charakter, má absolutní ztrátu soudnosti, můžeme si všimnout, že disponuje velkým množstvím dat, se kterými postupně není schopen pracovat... a převládá u něj "zmatenost" a chaos... nicméně má stále smysl pro humor, to cením :)
Autor: li Čas: 2023-06-05 07:36:00 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Tvrdím, že podléháte logickému klamu (témuž, kterému podléhají psychiatři), že se přimýšlíte "duševní problém" jako něco třetího ke společenského problému osoby a k jejímu určitému charakteristickému myšlení."
Ne, takto nepřemýšlím. Duševní problém si můžete sám uvědomovat (a může Vás to dost trápit) a okolí o tom nemusí mít žádnou páru. Až do té chvíle, než si toho okolí všimne z Vašeho "nestandardního" jednání.
***
Nevím co je to ten test :)
Autor: li Čas: 2023-06-05 07:30:26 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. Skvělý život s těžkou depresí.

2. Ano.

3. Něco tomu mnoho let předcházelo... ne? :)

4. Deprese tuším není non-stop stav. Práci musíte odvádět v příčetném stavu :) Jinak plán B = maminka.
Autor: li Čas: 2023-06-05 00:10:00 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. Ne. Tim očividně jedná sebedestruktivně, je jako rozjetý vlak, ale pořád přidává rychlost. Je to velmi dobrý studijní materiál, poslouchám ho s velkým zájmem a troufám si říct, že už o něm vím z videí poměrně dost a nepřestává mě to fascinovat :)

2. Ze zkušenosti... :)

3. Samozřejmě, že Vám lékař či průvodce mohou pomoci, pokud najdete kvalitního. Ale to hlavní je na Vás = aktivní rozhodnutí a činnost.

4. Ano, limity má každý člověk. Týkají se různých oblastí a platí to samozřejmě i pro oblast duše. Nicméně i malý krok v této oblasti může být zásadní pro náš život.
Autor: li Čas: 2023-06-04 23:52:00 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. Můžete vystopovat možné příčiny a zahrnout do nich i nějaké trauma. To vzít jako fakt a odpíchnout se od toho aktivní činností.

2. Váš život si řídíte sám. Já zde vyjadřuji své přesvědčení / poznání. Co s tím uděláte / neuděláte je samozřejmě na Vás.

3. Ano, pokud se dostanete ke kvalitnímu průvodci, tak máte velké štěstí. Myslím, že by Vás vedl k aktivní práci a nasměroval by Vás k filosofii.

4. Jestli je to moc velké sousto, tak ho člověk může naporcovat na menší kousky, jde to pak mnohem lépe. Jde o vytvoření návyku na dílčích věcech a snažit se je neporušit. Za nějakou dobu to bude přirozená součást jednání a člověk bude mít pocit síly, že dosáhl svého cíle. Pak si člověk dá další malé sousto... a tak dál a dál... :)
Autor: li Čas: 2023-06-04 21:10:59 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. "Nějak nechápu, co myslíte tou maminkou." S tou maminkou je to ironie... Jde o to, že pokud se dospělá dlouhodobě odvolává na trauma z dětství, tak je to smutné. Lidem se v průběhu života stávají těžké věci, ale dospělá osoba by měla být schopna už převzít zodpovědnost a začít si ten život aktivně formovat, stanovit si cíle i na duchovní úrovni.

2. "Mně by právě nejspíš naštvalo, kdyby mi někdo náhodný řekl, že příčinou mých názorů je třeba určitý názor, který zastávám." Cílem mých komentářů není "aby Vás to naštvalo", spíš je to vyjádření mého životního přesvědčení. Tudíž to berte jako podnět k zamyšlení, příp. to neřešte.

3. "Každopádně, pro účel řešení příčin problémů tady máme spíš psychoterapii, seberozvoj, důvěrné vztahy atd. – lékaři jako instituce pro něco takového nejspíš úplně určení nejsou." No psychoterapii a přátele sice máme, ale je to obdobné "pokecu ve zpovědnici" a záleží na jakého "pana faráře natrefíte"... není to tedy projev moci, spíš oddanosti - ale pokud Vám to pomůže, tak se Vám může ulevit, zejména když společně objevíte v daleké historii viníka (nic to ale nemění na faktu, že práce v duševní oblasti je zcela na Vás)... seberozvoj je plytké slovo, můžete se totiž pěkně rozvíjet směrem k chorobnému cíli, který Vaše problémy ještě zhorší...

4. "Přijde mi, že někdy nám bohužel fakt nezbývá než tlumit důsledky" to je pasivní přístup, nejsem fanda "stahování kalhot"... ale budiž...

5. "Jinak, psychedelika se v současnosti spíš využívá jimi asistovaná psychoterapie, navíc jenom pro lidi, kterým od psychiatra nefungovala medikace." No právě, znovu klepeme na zpovědnici a čekáme na vhodného zpovědníka, u kterého opět odevzdaně poklekneme... (?)
Autor: li Čas: 2023-06-04 20:46:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Říká se také: "Vrána k vráně sedá."
Autor: li Čas: 2023-06-03 15:55:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. Máte nihilistickou osobu = vytvořila vhodné podmínky pro rozvoj duševních obtíží a já tedy vnímám riziko

2. nevíte, že má společenský problém (nepozorujete ho, nikdo vám o něm neřekl, nevytušila/nevycítila jste ho, prostě to NEVÍTE! Přestavte si známého, který nemá společenský problém. Tak to je osoba, o které nevíte, že má společenský problém. Protože ten známy společenský problém třeba má.) = pokud se daný člověk chová běžným způsobem, tak ho považuji za duševně zdravého (přestože možná sebestředného, povahy jsou různé); pokud se chová sebedestruktivně nebo výrazně nepředvídatelně či výrazně agresivně vůči jiným, tak vytuším, že má duševní problém

3. můžete vědět, že taková osoba má "duševní problém způsobený nihilismem"? Ano/Ne = je to velmi pravděpodobné jako jeden z faktorů, ale je to jistě na delší práci a mnoho rozhovorů...
Autor: li Čas: 2023-06-03 15:47:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Szasziáne, to se mýlíte. Je tam souvztažnost. Pokud vyznáváte nihilismus, tak (zkusím to přirovnat k něčemu jinému) je to jako když jste kuřák. Něco Vám to dává a zároveň to v těle vytváří podmínky pro rakovinu (tedy nihilismus vytváří velmi vhodné prostředí pro rozvoj duševních obtíží). Je to přirovnání jak se spolu ty věci mají. Některý kuřák ale rakovinu nedostane, ale vytvořil vhodné podmínky svým jednáním.
Autor: li Čas: 2023-06-03 15:14:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
PS: pokud ale podle pozorování a rozhovoru s dotyčným zjistím, že vyznává nihilismus, pak je spojitost celkem zjevná
Autor: li Čas: 2023-06-03 15:08:26 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Můžete vědět, že osoba má "duševní problém způsobený nihilismem", když nevíte, že osoba má společenský problém?"
Ne, mohu podle pozorování poznat/vycítit, že daná osoba má duševní problém. Příčin může být celá řada a "nihilismus" je jedna z možných.
Autor: li Čas: 2023-06-03 13:25:57 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
PS: Tím chci říct, že lékaři nějakým způsobem "zalátají" projevy onemocnění, většinou člověka utlumí celkově, ale většinou nepracují s příčinou, případně pomáhají "klientovi" s tím, že mu meldují mantru "to by mohlo být způsobeno tím a tím traumatem z Vašeho dětství, mládí - desítky let nazpět..., může za to ten a ten člověk, ten a ten systém, ta a ta povinnost, to a to slovo, ten a ten špatný pohled"... a v nejbližší době budou zřejmě využívat i LSD a jiné pomůcky, které člověka můžou rozjebat ještě víc + následně mu nalejou do hlavy libovolnou doktrínu, posvěcenou jiným stavem vědomí... :)
***
Pak se nám množí obvinění za staré křivdy a znásilnění..., které nám s přibývající legislativou budou velmi pravděpodobně narůstat... ale není to přebírání zodpovědnosti a aktivní práci na sobě... je to pozice oběti.
Autor: li Čas: 2023-06-03 11:14:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslím, že vytváření škatulek duševních onemocnění mi nepřipadá úplně super, protože je to mix různých stavů, ale takhle se lékaři mohou od něčeho odpíchnout, takže proto mají striktní škatulky, ke kterým pak přiřazují léčbu :)
Tim může tvrdit, že za jeho problémy stojí maminka, ale je to dost "dětinské"... je to proces, který už hodně dlouho dotváří on sám :) výmluvy na maminku jsou projevem slabocha :)
Zda je to "dobrá rada", "necitlivost" nebo "vyjádření mého hluboké přesvědčení obecně"...? to si už musí každý přebrat sám, nejsem ničí chůva :)
Autor: li Čas: 2023-06-03 10:22:10 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No to tady asi spolu nevyřešíme, je to příliš složité téma :)
Osobně jsem přesvědčena, že nihilismus a duševní problémy jsou spojené nádoby.
Samozřejmě dětství, dospívání tam hraje roli, také to, kým se člověk obklopuje, návyky, které si tvoří.
Nevíme čím trpí pan Dolák, ale psychické problémy jsou již zjevné, zároveň z jeho videí víme, že je to nihilista.
Totéž můžeme vidět např. u Tima Kožuchova, sám o depresích často mluví a též se hlásí k nihilismu, je ho škoda :)
Autor: li Čas: 2023-06-03 09:57:23 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
U schizofrenie můžete mít genetickou predispozici, která se může a nemusí projevit. A to právě souvisí s dalšími faktory.
Autor: li Čas: 2023-06-03 08:56:58 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud to z jeho jednání nepoznám - a on mi to sám neřekne, tak o tom samozřejmě nebudu vědět.
Autor: li Čas: 2023-06-03 00:46:44 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Szasziáne, teď jdu na kutě, dobrou noc! :)
Autor: li Čas: 2023-06-03 00:46:02 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Z důkladného rozhovoru.
Autor: li Čas: 2023-06-03 00:40:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano! Pokud se bude k okolí chovat v rozporu se svým vnitřním přesvědčením, tj. v rámci dané kultury a konvencí se bude snažit jednat podle požadavků okolí... tak po nějaké době tento rozpor samozřejmě může způsobit nejrůznější typy duševních poruch, často např. neurózy...
Autor: li Čas: 2023-06-03 00:31:06 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
nihilistický postoj vytváří velmi dobré podmínky pro rozvoj duševních problémů, ale společenský problém způsobený nihilismem můžete a nemusíte mít (záleží na tom jakým způsobem se chováte směrem ke svému okolí)...
Autor: li Čas: 2023-06-03 00:25:22 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, samozřejmě!
Autor: li Čas: 2023-06-03 00:22:08 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. "duševní problém způsobený nihilismem" viz Dolák, nevím jak to výstižněji popsat, je to tam zjevné, protože tam vidím sebedestruktivní chování, určitou nutkavost jednání apod. :)
2. "nihilismus způsobující společenské problémy" - to znamená, že se daný člověk chová v rozporu s hodnotami, podklad pro takový postoj může být např. pouze arogance, pocit nadřazenosti, velké ego, neschopnost empatie, absence svědomí...
Autor: li Čas: 2023-06-03 00:07:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, tak to myslím. Vnímám ho jako jeden ze spouštěčů. Nihilismem myslím postoj, který odmítá platnost všech hodnot a nevěří v možnost pravdivého poznání. Myslím si, že naše postoje se v průběhu života mění a odvíjí se z velké části od našeho aktuálního poznání a odvíjí se i od prostředí, ve kterém se člověk pohybuje. "Cítit se být nihilistou" ještě nutně neznamená, že daný člověk má duševní obtíže, ale podle mě je to jen otázka času... Pak můžeme pozorovat i fyzické změny, viz Dolák, který svůj zhoršující-se stav pravidelně dokumentuje obrazem i slovem...
Autor: li Čas: 2023-06-02 23:22:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tím chci říct, že duševní problémy a nihilismus mají hodně společného. Nihilista svým postojem k hodnotám vytváří dokonalé prostředí pro různé psychické onemocnění.
Autor: li Čas: 2023-06-02 23:12:55 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
myslím si, že za příčinou duševních problémů stojí nihilismus velmi často a pan Dolák je takový učebnicový příklad...
Autor: li Čas: 2023-05-30 08:01:14 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No těžko říct... I kovářova kobyla někdy chodívá bosa.
Lojzo, neměl byste zapracovat na bezpodmínečné lásce?
Občas si všímám, že tu hřešíte proti lidem i zdravému rozumu :)
Autor: li Čas: 2023-05-30 00:22:56
Web: neuveden Mail: schován
Říct o někom, že je "normální" pouze znamená, že dotyčného málo znáte :)
***
"Namísto toho, abychom se učili bezpodmínečně přijímat druhé jací jsou..."
No, v realitě (pokud nejste vyloženě Buddha), tak tohle je dost oříšek. Zejména si toho všímám u EZO lidí, kteří dělají taková kázání, ti bývají úplně nejhorší :)
***
"...a abychom měli bezpodmínečně rádi sebe sama, učíme děti, že být jiný je něco špatného a nechtěného – jaký to asi může mít dopad na sebehodnocení, sebevědomí, vztahy osobní i pracovní, když děti učíme, že být sám sebou je špatně?"
Proč bychom vlastně měli mít BEZPODMÍNEČNĚ rádi sebe sama? Proč se naopak nemotivovat k SEBEPŘEKONÁVÁNÍ? Od toho se totiž logicky odvíjí naše sebehodnocení, sebevědomí, SEBEÚCTA, vztahy osobní a pracovní... Naučme se na sobě každý den makat, ne jen dokola remcat! Pečené holubi nám zatím do huby nelétají :)
Autor: li Čas: 2023-05-29 00:10:09
Web: neuveden Mail: schován
Mises napsal krásnou knížku Lidské jednání (ve které zkoumal zákonitosti lidského jednání), doporučuji k přečtení.
Mises byl zastáncem malého státu, rozhodně né ankap. Nechte ideje dozrát a bavme se o malém státu / minarchii :)
Autor: li Čas: 2023-05-26 16:01:17 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
pámbu požehnej! :)
Autor: li Čas: 2023-05-26 15:40:52 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
PS: co zkusit nějakou terapii? právě se hledají dobrovolníci :)

"V dosud nejrozsáhlejším průzkumu subjektivních účinků setkání s entitami vyvolaných DMT 80 % respondentů uvedlo, že zážitek posunul jejich základní chápání reality, více než polovina těch, kteří se označovali za ateisty, tak již neučinila a zážitek byl hodnocen jako jeden z nejsmysluplnějších životních zážitků se stabilními pozitivními změnami, které po něm pociťovali."

https://www.facebook.com/photo?fbid=1603978133341155&set=a.108865269519123
logo Urza.cz
kapky