Při podlechu mě napadlo, zda má vlastně pro ankap teorii cenu exaktně a konzistentně definovat pojmy jako svoboda a dobrovolnost (čimž se ty pojmy pro určité situace posouvají hodně mimo konvenční výklad), když nakonec stejně předpokládáte, že ankap nemusí stát na jasně ohraničených a poměrně konzistentních principech typu NAP, ale dost možná jen na tom, jak budou volnotržní soudci v závislosti na poptávce rozhodovat - tedy s možnostmi různých vzájemně ne vždy konzistentních vyjímek z NAPu, kdy můžou nakonec stejně tu svobodu a dobrovolnost vnímat spíš zvykově.. ?
Vím že to asi berete spíš jako škálu, ale uvažoval jste spíš tak pro sebe, od kolika a jakých vyjímek z NAPu by pro vás byl ankap ještě ankapem? Např i když by volnotržní soudci některé dobrovolné smlouvy už nepovažovaly za dobrovolné, ale nedobrovolně vnucené silnou výhodou silnější strany proti slabší v době jejich uzavření, nebo by některé teoreticky svobodné stavy člověka či společnosti plynoucích z těchto smluv už nepovažovali za svobodné?
To mnedle nejde takto definovat; jak správně říkáte, je to škála, ale ta škála ještě navíc nemá jednotky, takže ani nevím, jak bych měl formulovat odpověď.
Regis2 k Jak modifikovat státní sňatek, když už ho anarchisté chtějí?:
Za problém považuju že taková smlouva je cár papíru. Jedna strana ji může v klidu porušit a stát ji bude proti druhé straně bránit. Pro věřící katolíky je to problém, jelikož církevní manželství je bez debaty do konce života. Když se na to druhá strana […]
Komentář 103996
Regis2 k Jak modifikovat státní sňatek, když už ho anarchisté chtějí?:
Tak v případě ŘKC je to dáno interními pravidly církve (kanonickým právem). Ne že bych toho chtěl využít, ale za štastné to nepovažuju. Nakonec za komunizmu to tak bylo. Stát cirkevní manželstí neuznával, takže na úřad se muselo zvlášť. Stát ale […]
Komentáře
Komentář 81446
Komentář 81454
Komentář 81456
Např i když by volnotržní soudci některé dobrovolné smlouvy už nepovažovaly za dobrovolné, ale nedobrovolně vnucené silnou výhodou silnější strany proti slabší v době jejich uzavření, nebo by některé teoreticky svobodné stavy člověka či společnosti plynoucích z těchto smluv už nepovažovali za svobodné?
Komentář 81459