Historie neasimilace Židů je o 600 let starší tj. od babylonského zajetí a souvisí s vírou, která je výlučná a asimilaci neumožňovala. Pro některé (zdaleka ne všechny) rody se jmény Cohen, Kohen, Khon nebo Levi, Löw apod. by nemuselo být dokazování kontinuity minimálně k Herodovi - historicky doložený cenzus za účelem zdanění nařízený Římany, překvapivě se něco i dochovalo - takový problém, protože to souvisí se základními pravidly judaismu (viz Leviticus a Devarim, kmen Levi, kněžská služba). Tím se ale jen posune časová hranice zkoumání nároku. Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Web: neuvedenMail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ano. Tenhle komentář je k nezaplacení. Izrael i dvojí metr na něj se dá vystopovat hodně daleko. Jedním z nejstarších archeologických nálezů je Merneptahova stéla, která hlásá: Izrael je ztracen, nemá sémě. Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam: גנוב גונבתי מארץ העברים Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera). Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Z hlediska biblistiky je vše před Jošijášem dosti otazné a nejisté, ovšem z hlediska kontinuity nároku je právě až římský cenzus něčím, od čeho se dá alespoň hypoteticky odrazit. Problém jistě je, že se až na pár výjimek jedná téměř výhradně o sekundární či terciální zdroje nebo zlomky nesrozumitelných dat. Není to ale až tak zásadní komplikace, protože v té době už velká většina úrodné půdy byla v držení malého počtu mocných a bohatých rodů. Takové záznamy bývají samozřejmě také nejspíše nalezeny, protože mělo význam je zachovávat. Takže domáhat se práva na pozemky pro konkrétní osoby by šlo obtížně a jen v málo případech, jednalo by se ale patrně o požadavek na dost podstatnou část současného Izraele.
Marek Varmuža k Prokletí anarchokapitalismu:
Naštěstí mám pár lidí se kterými se o tom můžu bavit. Ale už si nedokážu užívat mé guilty pleasures jako byly zprávy na seznamu nebo příspěvky většiny lidí na twitteru. Všechno mi to splývá v jednu šedou masu zbytečnosti.
Komentář 99121
Regis2 k Ankap jako globální respekt v čajovně Cherubín:
Mě už to fakt nebaví ti neustále připomínat, že to tu nemáš zasírat, když máš psát žalobu a slíbené důkazy. Fakt ne. Laskavě dodělej co máš a do té doby tu vůbec neotravuj.
Komentář 99119
Urza k Ankap jako globální respekt v čajovně Cherubín:
Jenže já jsem ochoten debatovat, to jest reagovat na případné námitky; a to nikoliv jen tím, že zopakuji původní postoj, ale tím, že opravdu zareaguji na ty námitky. A taky nikoho nepoučuju o empatii…
Komentář 99117
Lojza k Prokletí anarchokapitalismu:
No, I kdyby to tak bylo, tak pokud by stát ty úroky nemusel platit, tak úplně ty samé peníze by mohl dát svým občanům. Takže jsem mohl mít ročně od statu pár tisíc korun, ale nemám je, protože je místo mě poslal na platbu úroků. Takze ve finále je to jen […]
Urza k Ankap jako globální respekt v čajovně Cherubín:
Často mluvíte o empatii; jak s tím jde dohromady pořád dokola něco opakovat člověku, který opakovaně prohlašuje, že o to v této formě takto jednostranně nemá zájem?
Komentář 99114
li k Ankap jako globální respekt v čajovně Cherubín:
Jde o to zda jednáme autonomně, tam je nutnost mít v kondici svědomí, které kolaboruje s pocity empatie, pocity viny, se sebereflexí... Pokud jednáme bez této výbavy, pak jedeme na "smím – nesmím" a pak to připomíná naprogramovaného robota s […]
Komentáře
Komentář 98430
Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Komentář 98438
Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam:
גנוב גונבתי מארץ העברים
Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim
Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera).
Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Komentář 98445