Historie neasimilace Židů je o 600 let starší tj. od babylonského zajetí a souvisí s vírou, která je výlučná a asimilaci neumožňovala. Pro některé (zdaleka ne všechny) rody se jmény Cohen, Kohen, Khon nebo Levi, Löw apod. by nemuselo být dokazování kontinuity minimálně k Herodovi - historicky doložený cenzus za účelem zdanění nařízený Římany, překvapivě se něco i dochovalo - takový problém, protože to souvisí se základními pravidly judaismu (viz Leviticus a Devarim, kmen Levi, kněžská služba). Tím se ale jen posune časová hranice zkoumání nároku. Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Web: neuvedenMail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ano. Tenhle komentář je k nezaplacení. Izrael i dvojí metr na něj se dá vystopovat hodně daleko. Jedním z nejstarších archeologických nálezů je Merneptahova stéla, která hlásá: Izrael je ztracen, nemá sémě. Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam: גנוב גונבתי מארץ העברים Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera). Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Z hlediska biblistiky je vše před Jošijášem dosti otazné a nejisté, ovšem z hlediska kontinuity nároku je právě až římský cenzus něčím, od čeho se dá alespoň hypoteticky odrazit. Problém jistě je, že se až na pár výjimek jedná téměř výhradně o sekundární či terciální zdroje nebo zlomky nesrozumitelných dat. Není to ale až tak zásadní komplikace, protože v té době už velká většina úrodné půdy byla v držení malého počtu mocných a bohatých rodů. Takové záznamy bývají samozřejmě také nejspíše nalezeny, protože mělo význam je zachovávat. Takže domáhat se práva na pozemky pro konkrétní osoby by šlo obtížně a jen v málo případech, jednalo by se ale patrně o požadavek na dost podstatnou část současného Izraele.
Regis2 k Hoppeho Demokracie: Bůh, který selhal:
Nie. Tady se nebavíme v nějakých aboslutních kvantifikátorech aby vycherrypickování jednoho příkladu něco vyvrátilo. Navíc by to ted mělo být i obráceně. Spoločnosť súkromného práva a decentralizácia je v rozpore s každým centralizovaným státem ať u že je […]
Komentář 104086
Regis2 k Hoppeho Demokracie: Bůh, který selhal:
Kedže definičně ne, tak bys musel doložit kdo a kde teda fandí te monarchii co je prakticky feudální totalitou. Zvlášť když se v článku vyloženě píše že "Autor však není příznivcem absolutistické monarchie, protože preferuje společnost soukromého […]
Komentář 104084
Regis2 k Hoppeho Demokracie: Bůh, který selhal:
Nepotřebuju, protože ani jedno jsem s tebou nechtěl rozebírat, to si vytáhl sám. Standardní Norbertovský popstup rozplizávání diskuze. Ale dokud to nevysvětlíš, za což by se dalo považovat to, co si po asi 158 výmluvách teď udělal, tak si argument […]
Komentář 104082
Regis2 k Jak modifikovat státní sňatek, když už ho anarchisté chtějí?:
1) Čím bych měl argumentovat? O anulaci katolického manželství jste začal vy. 2) Sankce za nevěru nevymůžete právě nijak. Když to zkusíte, stát vám v tom zabrání. Jestli ne, tak mě opravte. Zbytku vašeho textu moc nerozumím. Vtah k dětem bude řešit […]
Komentář 104081
Hrosik1 k Jak modifikovat státní sňatek, když už ho anarchisté chtějí?:
1) aha tak tím prosím neargumentujte :) ale jako pokud ti dva lidé byli svéprávní a nebyli sfetovaní, tak fakt nevidím jiný duvod prohlasovat jejich manzesltvá zpetne za neplatné... 2) sakce za nevěru mezi sebou si podle me upravit můžete, jen tezko ríct […]
Komentář 104080
Regis2 k Jak modifikovat státní sňatek, když už ho anarchisté chtějí?:
1) Já ty detaily neznám, tak vás nechci mást. Stejně bych to akorát odněkud přepisoval, třeba z wiki :-) https://cs.wikipedia.org/wiki/Deklarace_nulity 2) No tak já nemyslím, že by šly předem upravit třeba vztahy k dětem, nebo sankce když je někdo […]
Komentář 104079
Hrosik1 k Jak modifikovat státní sňatek, když už ho anarchisté chtějí?:
1) za základě čeho se řekne, že to, co si ti lidé slíbili neplatí? detaily katolického manželství mě zajímají. děkuji za pochopení 2) umožňuje ne? předmanželská smlouva. stát tam podle mě upravuje jenom státní věci jako státní nemocnice, něco málo o […]
Komentář 104078
Regis2 k Jak modifikovat státní sňatek, když už ho anarchisté chtějí?:
Nelze zrušit. Lze naznat, že nikdy nenastalo. Vám se to zdá možná jako detail, ale je to podstatný rozdíl. No každopádně pointa byla jinde. Že stát neumožňuje aby si lidi sami mohli nastavit pravidla svého vztahu a případného rozchodu. Resp. můžou ale […]
Komentáře
Komentář 98430
Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Komentář 98438
Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam:
גנוב גונבתי מארץ העברים
Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim
Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera).
Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Komentář 98445