Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 18)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2023-12-05 14:43:27 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano! Diskuze je fajn a souvisí to se svobodou :)
Absence diskuze pak smrdí totalitou.
Autor: li Čas: 2023-12-05 14:40:44 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Pokud podle Vás potřebuje ankap oprášit" napsala jsem "OHLEDNĚ SVOBODY" :) Mám asi větší duši, takže potřebuji "VÍCE SVOBODY".
Láska je nejsilnější síla ve vesmíru – a je jen na nás zda to bude láska k dobrému nebo ke zlému. Svobodná vůle... :)
Autor: li Čas: 2023-12-05 14:14:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Celkem nepřekvapivě používám tu stejnou definici svobody jako už asi deset let ve všech videích, přednáškách, textech…"
No to, že Vaše představa svobody je omezená neznamená, že běžný člověk může mít představu svobody JINOU... :)
Anarchokapitalismus je jen KONCEPT, který potřebuje ohledně svobody hodně oprášit. Svobodu neurčuje všem lidem ten, kdo je propagátorem ankapu. Ankap totiž v podstatě se svobodou nemusí mít nic společného. Proto jsme tu my, kteří se o svobodu zajímají a mohou Vám pomoci se na věc podívat z jiného úhlu.
***
"Navíc – a možná se mi to zdá – vnímám z Vašich komentářů poslední dobou stále větší neklid? Nespokojenost?" Ano, to se Vám zdá :) Doporučuji méně předsudků a více lásky. Láska je základ :)
Autor: li Čas: 2023-12-05 14:02:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A ta běžná definice svobody je ale mnohem širší... Takže se bude řešit jen respekt k fyzickému poškození? a jedná se o respekt vynucovaný formou represí - anebo výchova prostřednictvím vzdělávání? Druhá polovina svobod by se v ankapu vůbec neřešila? (pomluvy, záměrné manipulace a lži, zásah do duševní integrity a duševních práv...)? (předpokládám, že ne - a to ani formou vzdělávání)
Autor: li Čas: 2023-12-05 10:12:37
Web: neuveden Mail: schován
"Respekt předpokládá, že člověk si nedovoluje poškodit jinému člověku ani fyzicky, ani psychicky. Respekt je důležitou součástí mravnosti."
Bude se tam tedy mluvit o mravnosti, ctnostech a výchově k dobrému charakteru? :) Pokud by to bylo obráceně a systém by učil neomezenou svobodu a zároveň by chtěl respekt vymáhat, pak jsme v hustý totalitě...
Autor: li Čas: 2023-11-30 09:10:11
Web: neuveden Mail: schován
Slovo subjektivní znamená vztahující se k danému jedinci, pro něj příznačný, nevěcný, předpojatý, zaujatý, jednostranný, vyvstávající z mysli jedince, odehrávající se v ní, náležející k ní spíše než k vnější skutečnosti.

Slovo objektivní znamená věcný, předmětný, shodující se se skutečností, existující nezávisle na subjektivním mínění, chtění n. zájmu, faktický, skutečný proti pouze míněnému. Vyplývá ze zákonitostí.

Vzhledem k tomu, že sám píšete, že se o nepředpojaté a nestranné hledání moc nezajímáte, tak ano, chápeme Vás. Soudcem by neměl být každý, měl by to být člověk, který je schopen objektivnějšího vidění (to je schopnost, která souvisí s moudrostí, zkušenostmi a dobrým charakterem)... ale ve společnosti bez morálních hodnot už takových moc nepohledáme... ankap (v Urzově podání) by na tom v tomto ohledu byl ještě mnohem hůř, protože NAP v ankapu vůbec není podmínkou a podobá se bájnému jednorožci.
Autor: li Čas: 2023-11-29 21:04:16 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Poučné protiargumenty. Nejste náhodou domškolák? :)
Autor: li Čas: 2023-11-29 18:53:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Uf... zkuste myslet...
https://youtu.be/yiapb5PPnmA?t=2716
Autor: li Čas: 2023-11-29 17:50:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jo jasně :) Nový "ankap prezident" má krédo "dobrovolný prodej orgánů" a také chce zrušit vzdělávání, takže trend můžeme tušit, dobrovolnost bude, uvidíte! Nejvíce "svobodné" je totiž vždycky nevzdělané obyvatelstvo...
Autor: li Čas: 2023-11-29 17:12:20 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
On i ten král podléhal papeži, to bylo také právo.
Jinak já nemám v prasátku na všechny dluhy ČR :)
Otroci jsme komplet všichni, dluhy a svoboda se moc nerýmují.
Autor: li Čas: 2023-11-29 14:56:37 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-11-29 14:46:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Hlupáčku, jestli to ještě nechápete, tak Vám něco prozradím, jste jen žebrák.
Evropa se momentálně porcuje jako sele na rožni...
Máte raději přední nebo zadní bok?
Autor: li Čas: 2023-11-29 14:04:11 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A ten ankap "suverén", který si nás koupí, tím zruší naše soukromé vlastnictví.
Ten suverén bude dost možná spadat pod americké nebo ruské právo (něco jako finální instance, čili papež)...
https://www.youtube.com/watch?v=jSgk9M5sNwY&t=1277s
Jinak Tomáš Sedláček už o zrušení vlastnictví mluví drahně dlouho, napsal o tom článek s názvem "VELKÉ NEVIDITELNÉ NIC: vlastnictví"...
Autor: li Čas: 2023-11-28 10:25:05
Web: neuveden Mail: schován
"Nechtěl bych žít ve světě, realitě, kde by každý byl implicitně zlý už od svého vzniku."
Od svého vzniku jsme lidé, čili máme potenciál k dobrému nebo ke zlému. To je realita. Naivita je myslet si, že lidé jsou od svého vzniku dobří a rodiče (škola, stát apod.) vždy způsobí, že se to zkazí. Pak se hledá viník, člověk si žije ve svém bludu, v roli oběti. Pesimismus je myslet si, že všichni lidé jsou zlí. Ale pokud by v ankapu bylo právo založené na poptávce a ne na lidské morálce, pak končí éra lidí a nastupuje éra Frankensteinů... plnou parou tam míříme.

"Lituji lidí, kteří kolem sebe vidí jen zlo, strach a bídu." A zrovna tak lituji ty snílky, kteří vidí v kolébkách jen samé Ježíšky.
Autor: li Čas: 2023-11-27 14:52:51 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na elektromagnetické rezonanci můžete vidět rozdíl. Má to přímý vliv na práci s pravou hemisférou, tj. kreativitu a představivost. Propojuje to tedy jinak spoje v mozku.
"Někdo má dobrou paměť a nepotřebuje si zapisovat vůbec, stačí mu poslouchat." To ano, většinou jsou to "chytří lidé". Chytrost a moudrost jsou odlišné termíny a pokud budete sledovat na elektromagnetické rezonanci činnost mozku "chytrého autisty" a "moudrého člověka", nestačíte se divit...
Autor: li Čas: 2023-11-27 11:27:56 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Vzdělávání je postaveno na mnoha takových polopravdách. Je dobré nad nimi přemýšlet a nenechat se ošálit na první pohled logicky znějícími argumenty. Psaní rukou nás samo o sobě víc opravdu nenaučí."
Nejlepší je, když si děti povídají o vzdělávání. Co víte o fungování mozku? Při psaní rukou a manuální činnosti v kombinaci s učením (např. i malováním, vyrýváním...) zapojujete jiné části mozku, které paměť propojují s danou věcí na hlubší úrovni. Pokud si tedy děláte poznámky rukou, informaci si budete pamatovat lépe. Pokud budete propojovat činnost a vzdělání dohromady, je to nejefektivnější způsob jak si věc dobře pamatovat, říkáme tomu zkušenost.
Autor: li Čas: 2023-11-24 14:05:13 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Chápete v jakých dluzích je svět obecně?
Nevěřím, že by někdo dobrovolně prodával své orgány...
Zato si dovedu představit co člověk udělá ZE ZOUFALSTVÍ.
Toto není o svobodě, ale o hyenismu.
Autor: li Čas: 2023-11-24 13:40:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Reaguji na nadpis a na TREND.
Pokud by libovolný systém obnášel "prodej lidských orgánů", tak HNUS.
A ti, kteří tomu tleskají, tak mají zřejmě problém s MOZKEM.
Autor: li Čas: 2023-11-24 13:25:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Absolutně mylné.
Pokud bylo rozhodnuto, že se extrémně rozevřou nůžky, pak se v žádném případě nesmí kšeftovat s lidmi, jinak je to ještě mnohem zrůdnější než pouhé otroctví. Tahle podoba ankapu je esence hnusu, nic obdivuhodného, jen parazitismus.
Autor: li Čas: 2023-11-24 11:14:58 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Vyssi mira svobody snad znamena mene fungujici spolecnost? Coze?"
Máte to pomotané. Chudoba je předpokladem pro otroctví, ne pro svobodu, chápete?
Pokud mají ekonomické problémy, tak tím spíš absolutně nesmí povolit kšeftovat s lidmi...
Je to naprostej hnus...
Autor: li Čas: 2023-11-24 10:51:45 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To, že společnost tamější nefunguje, o tom vypovídá příspěvek. Mají tam ekonomické problémy a chtějí zrušit povinné vzdělávání. Pokud bude hodně dětí nevzdělaných, tak celkem chápu proč zároveň chce pan prezident prosadit prodej vlastních orgánů. Chudoba člověka někdy donutí dělat divné kšefty...
Z takového "ankapu" by se člověku chtělo blejt.
Pohádka na dnešní den: https://youtu.be/L-tGLeni4i0?t=79
Autor: li Čas: 2023-11-23 10:44:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, silou vůle jde vše...
Autor: li Čas: 2023-11-23 10:21:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jenomže "práva" jsou jen konstrukt, dnes tak - zítra onak, čili může to být jen prázdný pojem :)
Autor: li Čas: 2023-11-23 10:11:38 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale to byste právě podle Okénka neměl dělat!
"Bohužel jsou i tací, kteří jsou schopni ostatním jejich potřeby omezovat či zakazovat."
Měl byste se naučit potřeby státu pochopit a být pokorný. Rozhodně ho neomezovat, chce to tedy změnu postoje (to je práce ve Vaší hlavě), protože odlišné potřeby prý nikdy nejsou špatné – i když si třeba myslíme, že jsou... Prostě se přeprogramujte a je po problému! :) Takhle nějak to Okénko podává :D
Autor: li Čas: 2023-11-23 02:00:32
Web: neuveden Mail: schován
Nutno dodat, že potřeby se hodně RŮZNÍ... i síla ega se hodně různí...
Silné ego se roztahuje na úkor jiných... ego nemá hranic a nehledí na prostředky...
I inteligence se různí... a chápání konsekvencí taktéž...
No a ty hrátky se taky různí a jak k tomu přijdou ta zvířata? :D
"Učeň z Brněnska měl sex s kozou. Byl překvapen, že lidé styk se zvířaty běžně nemají"
Autor: li Čas: 2023-11-20 19:40:37 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Neurazíte :) ale trollení to není, tentokrát je to inspirace :)
Autor: li Čas: 2023-11-20 15:36:24 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
ano :)
Autor: li Čas: 2023-11-20 15:21:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Rozhodně nemluvím o tom, že bych někomu chtěla dělat něco proti jeho vůli :)
Ale prostředí člověka dost zásadně ovlivňuje a formuje...
https://youtu.be/-nQ7dyRdD48?t=505
Autor: li Čas: 2023-11-20 14:06:49 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak to máme podobný pohled :)
Také si myslím, že je fajn mít možnost výběru co nejlepší školy i možnost domácího vzdělávání.
Líto je mi jen zanedbaných dětí, kterým někdo z nějakého důvodu vzdělání znemožnil :(
Nevzdělanost je totiž vstupenkou do "otroctví" a např. Ježek bez klece má dobře našlápnuto.
Autor: li Čas: 2023-11-20 12:44:35 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslím si, že kdo skutečně chce, tak své dítě do školy neposílá a vzdělává ho doma.
Slaměný panák je neustálé generalizování školy na strašidlo... a to na milion způsobů :)
Autor: li Čas: 2023-11-20 10:15:43
Web: neuveden Mail: schován
Lidský intelekt má potenciál k tomu, aby řešil problémy. Intelekt pracuje s informacemi, které si musí osvojit a pochopit je. Informace, které si člověk pamatuje dobře, jsou spojeny s častým opakováním, pochopením a často také s "prožitím" dané věci. Učení je nejpřirozenější tehdy, když se snažíme něco vyřešit, něčemu přijít na kloub. Faktické informace spojené s řešením problémů nám sice neskáčou samy do hlavy, ale naše motivace nám ten proces usnadňuje. Co si z toho odnesou učitelé? „Je potřeba v dětech vzbudit zájem, protože bez zajímavých podnětů by děti byly velmi ochuzené.“
***
Pod pojmem "klasická škola" si člověk představí "klasickou školní budovu". Budova má dveře, okna, střechu komín, školní dvorek...
Pokud přemýšlíme nad vzděláváním jako takovým, je potřeba řešit podstatu. Pokud se zaměříme na slaměného panáka, pak se není čemu divit, že takové úvahy selhávají. Nejdou totiž po podstatě problému, jak je to na Vámi vyfabulovaném příkladu vidět.
Autor: li Čas: 2023-11-17 13:20:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
logo Urza.cz
kapky