Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 17)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2023-12-20 10:49:00 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je realita. Společnost, do které se narodíte, Vám určí pravidla hry, čili vymezí Vám svobodu.
Svoboda je jako množina, myslím, že to Urza někde tak vysvětloval.
Množina, neobsahující žádné prvky se nazývá prázdná množina.
Svoboda otroka by se dala přirovnat k prázdné množině...
Čili je to konstrukt.
Autor: li Čas: 2023-12-20 10:10:06 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Svoboda je jen konstrukt. Narodíte se do nějakého společenství, zcela závislý na svém okolí, jinak byste zemřel. Pokud chcete žít, musíte se podřídit pravidlům společnosti. Pokud se narodíte už jako otrok, tak budete rád, když Vás někdo nakrmí a nezemřete zimou. Za to může dítě platit pouze poskytováním svého těla. V tomto rámci se může v určité společnosti pohybovat jeho svoboda.
Autor: li Čas: 2023-12-20 10:05:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Svoboda a právo je konstrukt. Může mít libovolný obsah.
Autor: li Čas: 2023-12-20 09:48:44 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No to bejvávalo, teď to všechno bude na zájmech kolektivu :)
Ať žijí soudruzi a "plody" jejich práce...
"Žij a nech žít, příp. otroky nech umřít." :)
Autor: li Čas: 2023-12-20 09:07:08 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vlastnictví a svoboda je jen konstrukt. Zmizí to brzo... :)
Autor: li Čas: 2023-12-20 01:33:41
Web: neuveden Mail: schován
Vlastnické právo ve zkratce znamená: Vlastnické právo je právní konstrukt. Je to něco podobného jako "právní konstrukt manželství". Konstrukt je výtvorem mysli člověka. Pokud se shodneme, že s těmito konstrukty můžeme libovolně operovat, tak nám logika velí, že "vlastnické právo" může mít zítra rovněž nulovou hodnotu. To se ale nevylučuje s ankapem. V ankapu budete svobodný, akorát že vaše svoboda bude korelovat s Vaším "majetkem".
Autor: li Čas: 2023-12-19 13:38:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A stěžujete si tedy na co?
Autor: li Čas: 2023-12-19 13:30:52 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. Vraťte se do Čech :)
2. Společnosti do toho je dost, pokud bude dítě jednou svéprávný občan s volebním právem.
3. Takže vzděláváte dítě doma? nebo to nejde?
4. https://www.youtube.com/watch?v=brN3nHf2S8g
Autor: li Čas: 2023-12-19 12:06:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Kdo chce, ten zcela jistě najde. Přezkušování je jen rámcové, aby se poznalo, zda dítě není skutečně zanedbané.
Autor: li Čas: 2023-12-19 11:30:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslím, že pokud dítě do školy opravdu chodit nechce, tak pokud si to jeho rodina může dovolit, tak mu zajistí domácí výuku... tam není problém. Problém je pouze tam, kde dítě nechce chodit do školy a rodina mu zároveň není schopna zajistit alternativu. To je skutečný problém.
Autor: li Čas: 2023-12-19 09:50:57
Web: neuveden Mail: schován
Mezi tzv. introverty budou asi velké rozdíly (mezi tzv. extroverty také), protože je to škála... nejvíc je asi ambivertů :) Pak jsou ještě tzv. podivíni, kteří taky budou mít určitou škálu :)
Řadím se rozhodně také spíš k introvertům, ale školu jsem měla ráda, podrážděnost a vyčerpání jsem ze školy necítila, spíš jsem nepotřebovala s těma lidma každej den ještě po škole sedět v hospodě a jezdit na chaty, chalupy a zbytečně tlachat o ničem, takže jsem si kamarády vždycky dost vybírala... :)
Autor: li Čas: 2023-12-18 16:31:03 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud nebudou přisáté na stát, tak budou nejspíš přisáté na EU... hnus.
Autor: li Čas: 2023-12-18 13:14:28
Web: neuveden Mail: schován
"Existuje mnoho oblastí naší společnosti, kde pracují různé neziskové, dobrovolnické a další organizace a subjekty, aby napravovali neschopnost státního aparátu. Kde je problém, trh nabízí řešení."
Hovoříte o "neziskovkách" a "dobrovolnících", čili o nějaké charitě - to tedy rozhodně není klasický trh :) Pokud by tedy ta "neziskovka" ve skutečnosti nebyla někým dotována, tak by brzy zanikla nebo by se musela stát "ziskovkou"... Takových "ziskovek" přisátých na stát a různé další subjekty je hodně a někdy je to fakt blbé...
Autor: li Čas: 2023-12-14 19:19:35 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já v první řadě komentovala TRH :D
A ostatní pojmy si klidně nastudujte za DÚ :)
Autor: li Čas: 2023-12-14 14:56:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
google:"Ekonomika (hospodářství) je shrnutí hospodaření určitého subjektu, například státu, organizace nebo jednotlivce. Věda, která zkoumá finanční chování subjektů, jež se ekonomicky projevují, se nazývá ekonomie."

V příspěvku zmiňuji EKONOMIKU, ale pokud ekonomiku budu chtít studovat, půjdu do školy na EKONIMII.
Autor: li Čas: 2023-12-14 12:45:26 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, přesně tak, je důležité věci nezaměňovat, zkuste to nastudovat... :)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Trh_(ekonomie)
Autor: li Čas: 2023-12-14 08:42:39
Web: neuveden Mail: schován
Trh je v ekonomice prostor, kde dochází ke směně statků a služeb. Trh sám o sobě nemotivuje ani netrestá. Trh sám o sobě netvoří ani nezabíjí. Trh s dětmi je také trh.
https://www.youtube.com/watch?v=Rt0kp4VW1cI
Autor: li Čas: 2023-12-13 21:54:58 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
U nás je to nejspíš tak, že pokud je to mezi dětmi, tak se jedná o "dětskou hru" a není za to žádný postih (pokud je to oboustranné). Pokud je to mezi dítětem a dospělým, tak se to většinou řeší v případě nedobrovolného zmanipulování anebo otěhotnění, kdy to dítě nahlásí... ale hranice tam oficiálně je, aby soud mohl s něčím pracovat...
Autor: li Čas: 2023-12-13 14:58:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Reálně. Co je na tom špatného? Důležitý je přece souhlas, věk je jen koncept :)
Autor: li Čas: 2023-12-13 14:30:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"jak se v Ježku stavíte nejen k přátelským ale i k řekněme romantickým vztahům a s tím potenciálně souvisejícím aktivitám"
No prý tam veškerý zázemí je, takže záleží na nabídce a poptávce. Láskovnu si předpokládám cca na 2 hoďky zamknete... :)
Autor: li Čas: 2023-12-12 10:08:41
Web: neuveden Mail: schován
"Dle Marshalla Rosenberga každý z nás může mít naplněný vztah." Za jistých podmínek asi ano :)

"A to na základě spojení s druhým člověkem, kde v případě potřeby dostane to, co potřebuje, a nebo druhému dá to, co zrovna potřebuje on." Asi se to celé odvíjí od ega, protože ego nemá hranic a může se stát, že jeden takový egoista toho potřebuje mnohem více než mu kdokoli na světě může poskytnout, takže frustrace obrovská :)

"Existují pravdy a tvrzení, které nám usnadňují život." Ano.

"Znát pravdu je důležité, nicméně nejde lidem pravdu vnutit." Ano.

"Nás však často přepadne strach, že bez znalosti pravdy lidé udělají špatné rozhodnutí, a tím si ublíží, nebo se stane něco jinak špatného." Neříkala bych tomu strach, ale pokud Vám na někom záleží, tak ho upozorníte, že 2+2=4 (že to není 13 ani 15).

"To nás často vede k tomu, že za pravdu bojujeme." Není třeba bojovat, jen trpělivě poukazovat na konsekvence.

"Boj je však protiklad vztahu – chybí spojení s druhým člověkem." Přemýšlení v souvislostech je vždycky užitečné. Spojení s druhým člověkem tím automaticky nezmizí.

"Boj vede k útoku a k obraně, což nás nutí chránit se." Je nutné bránit pravdu a poukázat na lež a nesmysly.

"Díky této nemožnosti dávat a přijímat – kvůli bariéře která bojem vzniká, není dle mého možné předávat jakékoliv myšlenky." ??? nějaký zkrat?

"Když ale upřednostníme vztah před tím, že někomu nutíme svoji pravdu, předání myšlenky se stane paradoxně pravděpodobnější právě díky spojení – možnosti dávat a přijímat." Takže byste řekla, že je tedy nejlepší "spojení" prostřednictvím "rezignace na pravdu"??? Ale 2+2 fakt není 13 ani 15. Budeme lépe spojeni, když nad tím mávneme rukou? Nemyslím si.
Autor: li Čas: 2023-12-06 13:47:25 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vy také něco jednostranně prezentujete a já tam vidím rozpor.
To je vše, myslím, že se chápeme, akorát máme jiné světy.
Autor: li Čas: 2023-12-06 13:10:26 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jde o to zda jednáme autonomně, tam je nutnost mít v kondici svědomí, které kolaboruje s pocity empatie, pocity viny, se sebereflexí...
Pokud jednáme bez této výbavy, pak jedeme na "smím – nesmím" a pak to připomíná naprogramovaného robota s nulovým vcítěním do druhých.
Autor: li Čas: 2023-12-06 12:51:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:)
Autor: li Čas: 2023-12-06 12:50:50 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nechme to už být. Pokud nejsem schopna cítit vinu, pak nemám soudnost a stávám se nebezpečným člověkem, případně jsem robotem, protože nemám sebereflexi.
Viz wikipedie: Sebereflexe v etice
"Lidská schopnost sebereflexe je předpokladem odpovědnosti a má tudíž zásadní význam také pro etiku, pro vedení a hodnocení vlastního jednání. Jen proto, že je člověk s to o vlastním jednání přemýšlet a sám je hodnotit, mohou se i ostatní na toto jeho hodnocení spolehnout a uznat jej jako odpovědnou a tudíž i svobodnou osobu. O tom, kdo není schopen hodnotit vlastní jednání a přičítat si jeho důsledky, říkáme, že je „nepříčetný“ a pokud takový stav trvá, v důsledku toho i nesvéprávný."
Autor: li Čas: 2023-12-06 12:21:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vina je něco co na někom ulpívá, pokud někdo spáchá něco zlého.
Buďto je to má vina, pak (pokud mám v pořádku mozek), tak přirozeně cítím pocit viny (je to zodpovědnost za svůj čin). Pokud je mozek poškozen, tak ji necítím, přestože jsem něco špatného objektivně spáchala. Pocit viny cítím jen pokud jsem schopna empatie – pokud je toto mozkové centrum poškozené, nemohu cítit ani vinu.
Autor: li Čas: 2023-12-06 11:49:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ok, cílem nebylo "být nepříjemná", ale "vysvětlit princip"... :)
Jsou to univerzálně platné principy (spadá do do oblasti hermetismu, to mě celý život zajímá)
Autor: li Čas: 2023-12-05 23:55:20 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
jinak tady je docela dobře vysvětlené co chci říct:
https://www.youtube.com/watch?v=qIZmSO2TVuw
skutečné svědomí není "práce umělé inteligence", která může defacto dělat i zvěrstva...
člověk, který disponuje svědomím, ten má (v určitých limitech) svobodnou vůli...
člověk, který svědomím nedisponuje, ten ji pravděpodobně už nemá, transhumanismus...
Autor: li Čas: 2023-12-05 22:41:26 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jo tohle! :D
Já psala něco ve smyslu, že člověk buďto má vybudované svědomí, tj. pevně dané morální hodnoty, které chápe a nepřekročí... A v té Říši šlo o to, že dozorci v koncentráku měli evidentně "OTUPENÉ SVĚDOMÍ", čili, neměli s respektem k vůdci (a jeho momentálním příkazům) vnitřní problém...
Autor: li Čas: 2023-12-05 20:04:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, je to citace, je to nakopírované z netu. Je tam překlep pár písmen, kopírovala jsem to v rychlosti, má to být:
"Respekt předpokládá, že člověk si nedovoluje poškodit jinéHO člověkA ani fyzicky, ani psychicky. Respekt je důležitou součástí mravnosti."
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.clovekvtisni.cz/media/publications/1768/file/respekt-nebol-_p-loha-i.pdf
Autor: li Čas: 2023-12-05 15:51:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A nespletl jste si mne s někým?????? :)
Na co konkrétně narážíte?
Autor: li Čas: 2023-12-05 15:29:02 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, proto se vždy snažím psát jen konstruktivní postřehy!
A dávám do toho lásku i empatii, to je základní stavební kámen.
logo Urza.cz
kapky