Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 21)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2023-06-28 20:32:14 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
U nás je to stanoveno na 18 let, ale klidně bych to posunula na 21 :)
Autor: li Čas: 2023-06-28 17:11:07 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Děti jsou lidé, kteří mají potenciál rozumu (ten je potřeba rozvinout).
Děti rozhodně nejsou věci, se kterými je možné obchodovat.
Až děti vyrostou, stanou se voliči :)
Autor: li Čas: 2023-06-28 09:32:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jak "chtějí", ale především jak "mohou", čili jak jsou silní = jaké mají koule, žaludek apod... :)
Autor: li Čas: 2023-06-28 09:16:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Volný trh by měl znamenat "svobodný trh", čili svoboda se vztahuje k trhu (a na lidi to bude dopadat různě).
Volný trh je něco jako divoká řeka, které je úplně jedno zda Vám zničí barák nebo ne.
Ale kombinace slov "liberální demokracie" je trochu křeč, něco jako že si dám dnes "lehčí obídek".
Autor: li Čas: 2023-06-27 13:46:50 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-27 13:46:08 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-27 13:32:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Víte, svět není černobílý.
A vidět spektrum barev je užitečná věc.
Autor: li Čas: 2023-06-27 13:31:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Když mluvím o fanatismu a předsudcích, tak reaguji na Vaše jednání.
Je zjevné, že s tím máte problém, ale dá se s tím pracovat.
Autor: li Čas: 2023-06-27 12:57:48 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Předsudky jsou znakem zúženého vidění.
Autor: li Čas: 2023-06-27 12:54:33 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Proto chci používat zdravý rozum.
Fanatismus je ztráta soudnosti.
Autor: li Čas: 2023-06-27 10:43:02 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A dítě navíc nemusí vědět o okolním světě nic. Může být "cvičeno" libovolně a záměrně nevzděláváno.
Autor: li Čas: 2023-06-27 10:14:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Záleží na tom jak si kdo NAP vykládá. Podle Urzy zřejmě ano. Dítě by podle této definice sice mělo mít sebevlastnictví, ale pravděpodobně nebude vědět co to znamená a co z toho pro něj plyne. Bude se řídit podle pravidel "pána domu".
Autor: li Čas: 2023-06-27 10:10:28 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, svoboda je otroctví.
Autor: li Čas: 2023-06-27 09:56:51 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano. Běžte se vymočit, jinak Vám to působí stres a se soustředěním je konec.
Nihilismus je snad nejhorší ze všech možných náboženství.
https://www.youtube.com/watch?v=ZOvyn72x6kQ
Autor: li Čas: 2023-06-27 09:39:33 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Téma jsme tedy vyčerpali, to jsem ráda... :)
Autor: li Čas: 2023-06-27 09:34:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Slepota může být vrozená, např. při různých vývojových poruchách, kdy se oko vyvine chybně, zakrněle nebo úplně chybí (anoftalmie).
Autor: li Čas: 2023-06-27 09:28:28 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Závažnost zrakového postižení se definuje pomocí zrakové ostrosti udané Snellenovým zlomkem. Například silná slabozrakost se definuje jako kvalita vidění udaná Snellenovým zlomkem 1/10 nebo méně (ve zdravějším oku, s nejlepší dostupnou korekcí). To značí, že silně slabozraký jednotlivec musí stát 6 metrů od objektu, aby ho viděl stejně jasně, jako normálně vidící osoba ze vzdálenosti asi 60 metrů.
Autor: li Čas: 2023-06-27 09:25:12 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Slepota je nejvážnější postižení zraku, neschopnost vnímat vizuální informaci. Úplná slepota je trvalá a úplná ztráta zraku, kdy nemocný nemůže vůbec vnímat světlo. Jako praktická slepota se označuje podstatné snížení zrakových funkcí.

U některých živočichů však je slepota přirozená a není projevem žádného onemocnění. Slepí jsou velmi často živočichové, žijící v půdě (tzv. terikolní živočichové, např. červoři), v jeskyních, na dně moří, či jinde v temnotě. Slepé jsou také mnohé evolučně nižší skupiny živočichů, jako např. živočišné houby (Porifera)
Autor: li Čas: 2023-06-27 09:12:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Svatá prostoto. Lojzo, vůbec nevíš o čem mluvíš.
Autor: li Čas: 2023-06-27 09:10:47 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Slepého můžeme vodit přímo za ruku, případně pro něj vycvičit psa.
Speciálně vycvičený pes je pro řadu dospělých i dětí s různými typy hendikepu výraznou podporou, a usnadňuje jim fungování v běžném životě.
Autor: li Čas: 2023-06-27 09:03:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-27 08:59:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-27 08:55:47 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ledvina (lat. ren,renes, řec. νεφρός, nefrós) savců je párový orgán uložený v bederní části tzv.retroperitoneálním prostoru. Má celou řadu funkcí. Slouží k udržování stálosti vnitřního prostředí a odstraňování odpadních produktů, které z těla odcházejí v podobě moči.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ledvina
Autor: li Čas: 2023-06-27 08:54:05 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Čůráme, protože máme ledviny – a také proto, že "potřebujeme" čůrat.
Autor: li Čas: 2023-06-27 08:46:28 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Je to extrémně důležité téma. Pokud bude mít např. umělá inteligence zadefinováno, že lidé se dají vyrábět a prodávat, tak z toho plyne, lidé mohou být otroci. Argumentuji proti výrobě dětí, jak v ankapu tak v jakémkoli jiném systému. Co Vás pobuřuje? Byl byste rád otrokem?
Autor: li Čas: 2023-06-27 00:14:06
Web: neuveden Mail: schován
Občas můžeme od některých zaslechnout, že máme „právo na dítě“ coby „základní lidské právo“; takové přesvědčení vychází nejspíše z toho, že mít dítě je hezká věc. Ani to však nikoho neopravňuje k tomu, aby druhého nutil násilím mu něco poskytnout. Zatímco negativně definované právo na dítě znamená, že nikdo dospělému páru nesmí bránit v sexu, pozitivně definované „právo na dítě“ říká, že každému musí být výroba dítěte poskytnuta; temnou stranou pozitivního „práva“ ovšem jest, že někdo musí být nucen se narodit a poskytovat se, což není eticky přijatelné. V souvislosti s tím se lze setkat s obavami, že někdo bude mít na děti monopol a všechny ovládne; to však nedává smysl, neboť děti se rodí všude – záleží jen na tom, jakou firmu zvolíte. Stoupne-li tedy cena dětí nad určitou mez, lidem se začne vyplácet jiná firma; zdaleka nemusí mít každý svou, mohou spojit síly, o zisky se podělit a monopolista má smůlu... :)
Autor: li Čas: 2023-06-23 14:21:42 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To, že člověk patří k nějaké skupině osob může být dost katastrofální...
Například člověk může patřit ke skupině bachařů v koncentráku, z toho jde mráz po zádech...
Člověk by si měl být především vědom své hodnoty jako člověka, ne jako jednotky v soukolí.
Pokud jste si vědom té "morální" hodnoty, tak máte zdravou sebeúctu.
Ta vám nedovolí se ponižovat (obhájíte své hranice), ale zároveň nemáte potřebu ponižovat jiné.
Autor: li Čas: 2023-06-23 13:54:31 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tomu se říká stádovitost. Je to hodně vidět i mezi ankapáky.
Chce to mít kapku koule, aby člověk vystoupil z davu a obrátil se proti němu čelem.
V tom se mi líbí Szaszián, že tady klidně jde proti všem a je svůj.
Autor: li Čas: 2023-06-23 13:50:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jo, ale tam jde o to, že to děláte pro koitus :)
Není to na základě toho, že vám činí dobře dobrý skutek (= dobrý pocit), ale že vám činí dobře ten koitus :)
Takže vám nečiní dobře "být solidární", jen vám činí dobře "být viděn, že jsem solidární" (= hoden soulože).
A o tom se právě celou dobu bavíme.
Autor: li Čas: 2023-06-23 13:38:11 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Např.: půjdete s nějakou kočkou okolo žebráka, žebrák vám bude ukradený a budete spíš cítit hnus a odpor... ale protože chcete budit dojem před tou kočkou, tak mu hodíte pár drobných... to ale není dobrý pocit, to je pravé pokrytectví, vycházející ze lhostejnosti :)
Autor: li Čas: 2023-06-23 13:33:26 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Kvůli dobrému pocitu to není, protože pokud uvnitř cítíte lhostejnost, tak na tomto podkladě není možné cítit dobrý pocit.
Je to jako kdyby jste pustil pomeranč a on by vzlétl k oblakům. Je v tom vnitřní zákonitost.
Autor: li Čas: 2023-06-23 13:19:44 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Když se člověku chce čůrat, tak se mu chce = půjde se vyčůrat.
Když jsou někomu lidi u zadku, tak jsou mu ukradený = nemá žádný důvod k tomu, aby jim dával ze svého.
logo Urza.cz
kapky