Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 22)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2023-06-23 13:04:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zajímá mě myšlení druhých, zejména těch "jinak založených". Ale určité zákonitosti univerzálně platí.
Pokud je tedy člověk apatický k druhým, pak necítí žádný užitek z toho, že pro ně něco dobrého udělá.
Pokud necítí ten užitek, tak nemá žádnou výraznější motivaci to dělat, leda by chtěl udělat "dojem".
Autor: li Čas: 2023-06-23 10:45:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-23 10:15:27 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Možností rozhodně není tolik, kolik je lidí.
Když pustíte předmět, tak spadne.
Když jsou vám ostatní u zadku, tak vinu nejste schopen cítit.
Zároveň nejste schopen cítit radost, že pomáháte.
Můžete cítit určitou "moc", že tím vyjádříte převahu, to je cit, který se vztahuje k vám, ne k druhému.
Autor: li Čas: 2023-06-23 10:09:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nevěřím tomu, že když vám jsou ostatní u zadku, tak máte uvnitř dobrý pocit z toho, že jim něco dáte nebo že se k nim chováte vlídně.
To jde proti veškeré logice.
Pokud jsou vám u zadku, tak max. jednáte na oko, aby ostatní viděli, že pomáháte nebo se chováte dle pravidel, záměrně fabulujete.
Pokud vám jsou u zadku, tak máte dobrý pocit pokud se ztrapní nebo se jim něco blbého přihodí, budete mít radost z jejich ponížení.
Autor: li Čas: 2023-06-22 19:23:53 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A ty pocity přicházejí tedy nejčastěji s tím, že někomu půjčujete / darujete peníze?
Takže za tím asi vidíte nějaký vyšší smysl, ne? když Vám záleží na druhých, cítíte určité vazby k druhým lidem obecně, předpokládám že to není nahodilé...
Tím pádem jednáte z popudu určitého poznání, že pokud se k druhým chováte vlídně a laskavě, že Vám samotnému to přináší určitý užitek, ne? :)
Autor: li Čas: 2023-06-22 15:52:14 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
můžeme to trochu rozebrat?
co konkrétně u toho cítíte?
a kdy takové solidární skutky nejčastěji děláte?
Autor: li Čas: 2023-06-22 15:28:48 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano ano, dnes je vedro. Už Vám uschlo prádlo? :)
Autor: li Čas: 2023-06-22 15:28:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
jsou dvě možnosti:
1. buďto poznal smysl solidarity tím, že se dívá na svět z vyšší perspektivy
2. anebo je pokrytec a chce pouze před jinými "dobře vypadat"
Autor: li Čas: 2023-06-22 15:26:24 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"solidarity uzitek takovy, ze jsi solidarni proste kvuli tomu, ze ti to cini dobre"
***
podle mě ten užitek ze solidarity je právě v tom pochopení hlubších souvislostí...
to znamená, že máte ten pocit na základě bytostného poznání...
nedovedu si představit uvnitř lhostejnost a navenek projevovat solidaritu, to je čisté pokrytectví (= impulz je dobře působit, nic víc)
Autor: li Čas: 2023-06-22 15:07:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Být sobecký ve Vašem podání se solidaritou zcela vylučuje.
***
Být "sobecký" ve smyslu "většího horizontu" vidění by znamenalo chovat se altruisticky (ctnostně), protože by člověk viděl souvislosti v duchovním světě. Jenže takový člověk by rozhodně netvrdil, že na štěstí druhých mu nezáleží... "šťastný ať jsem já, ostatní jsou mi jedno", to mluví za vše... :)
Autor: li Čas: 2023-06-22 14:37:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-22 14:26:14 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já jim právě do výchovy také nekecám (nevím zda jste si všiml).
Šťastny ať jsou všechny bytosti, včetně Vás i té skupiny lidí! :)
Autor: li Čas: 2023-06-22 14:03:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-22 14:00:10 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-22 13:40:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jo, jste takový "altruista", já vím... :)
Kdyby byl ankap složen z takových podobných, tak by charita zcela chcípla... :)
Autor: li Čas: 2023-06-22 08:52:33
Web: neuveden Mail: schován
Jsem taky pro, aby si každý rodič mohl vybrat školu podle svého. Ale bude to divočina, vo tom žádná :)
S "optimalizací" se dá pracovat v mnoha směrech, takže doporučuji sundat ty růžové brýle :)
https://www.facebook.com/profile.php?id=100093589242246
Autor: li Čas: 2023-06-21 16:07:33 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
souhlas! držme se toho :)
Autor: li Čas: 2023-06-21 15:53:24 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2023-06-21 14:43:00 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No právě, proto může vzniknout přirozeně, ale ne že si ho koupíme / necháme vyrobit, že?
Takže zákaz výroby, kdy na něm někdo jiný parazituje... logika
Autor: li Čas: 2023-06-21 13:50:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
= zákaz umělé výroby
Autor: li Čas: 2023-06-21 13:38:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
sebevlasttnictví miminka znamená, že je zcela odkázané na milost i nemilost kupce?
Autor: li Čas: 2023-06-21 13:07:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Takže se klidně na dítěti "napakujete" a dál už je to jedno, konec konců vy už máte své jisté, že?
Dítě bude poslouchat pána domu, NAP je jen iluze, v ankapu nic závazného, směrodatného.
Autor: li Čas: 2023-06-21 12:41:08 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
myslíte, že "sebe-vlastnictví" znamená, že si všichni okolo na dítěti "namastí kapsu" a vypustí dítě do světa tak, že mu nepřizná žádná pozitivní práva ani lidskou důstojnost?
Autor: li Čas: 2023-06-21 12:34:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
konzistentní ve smyslu sebe-vlastnictví
Autor: li Čas: 2023-06-21 11:59:24 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"vono je to jedno"... protože v ankapu se sám můžete prohlásit soudcem
NAP a ankap není totéž, jen ankapu by snad mohl být částečně NAP dodržován, ale nikde na papíře to nebude...
https://youtu.be/k_G45jGPCr8?t=2104
Autor: li Čas: 2023-06-21 11:38:27 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na konzistenci obecně.
Pokud plácám páté přes deváté tak je mi konzistence šumák.
Pokud diskutuji, pak je konzistence klíčová.
Autor: li Čas: 2023-06-21 11:10:53 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tudíž tedy ani člověka nemůžeme uměle vyrobit. (pokud chceme být konzistentní)
Já celou konverzaci se S. nečetla, ale konzistence je dobrá věc, ne?
Autor: li Čas: 2023-06-21 11:04:27 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jinými slovy: kupec stanovuje svému otrokovi podmínky
https://youtu.be/k_G45jGPCr8?t=526
Autor: li Čas: 2023-06-21 10:56:11 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
anarchokapitalismus není to samé jako princip neagrese... :)
https://youtu.be/k_G45jGPCr8?t=153
Autor: li Čas: 2023-06-21 08:49:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Dítě, které ještě nemá rozum a samo by nepřežilo, takové dítě dle ankap a NAP teorie můžete prodat, protože je lepší být prodán než mrtev hladem. Jenže nekonzistence je v případě výroby takového dítěte. Pokud bylo vyrobené pro účel prodeje, tak zisk měl prodejce materiálu, výrobce i kupec novorozence - a to na účet novorozence, kterému tato bizarní teorie nepřipisuje žádná pozitivní práva ani lidskou důstojnost. (Pojem "důstojnost" si navíc mnohý autista nedovede definovat, neví co to je.)
Autor: li Čas: 2023-06-20 10:30:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, s tím souhlasím, mnozí lidé obecně nejsou schopni příliš přemýšlet a přijde též jim to moc namáhavé, tudíž svůj potenciál nevyužijí.
Mladí nemají příliš mnoho zkušeností a řada starších lidí jednoduše celý život mozek nijak zvlášť nezatěžuje, příp. postupně nějakým způsobem zdegeneruje.
Řada lidí navíc vůbec není schopna vlastního názoru, to mne vždy fascinovalo a znepokojovalo...
Autor: li Čas: 2023-06-20 10:19:36 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nová totalita nebude totožná s komunismem.
Ale s jistotou přichází.
logo Urza.cz
kapky