Urza v Polis: Školství – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-03-08 00:00:02

Urza v Polis: Školství

Přednáška před čtrnácti dny na téma demokracie byla velice úspěšná; přišlo hodně lidí (možná sto padesát) a ohlasy byly skvělé. Děkuji! Opět se vedla velmi zajímavá diskuse, zejména proto, že odmítání demokracie je v dnešní společnosti poměrně kontroverzní záležitost; na přednášku též zavítalo hodně lidí, kteří předtím na žádné nebyli, za což jsem velmi rád.

Další přednáška se koná dnes večer a považuji ji za nejdůležitější z celého cyklu; tématem bude totiž školství, které je dle mého názoru hlavní příčinou toho, proč lidé tak široce akceptují stát, aniž se nad tím pořádně zamýšlejí. Mluvit budeme o již zmíněné státní propagandě, ale také o různých modelech vzdělávání, z nichž většina není v ČR legální; a nakonec si popovídáme o odluce školství od státu a vzdělávání na volném trhu. Přednáška je opravdu klíčová, tak prosím, přijďte a vezměte s sebou své známé (ideálně takové, kteří nejsou libertariáni – už se to docela daří a přednáším většině lidí, kteří o anarchokapitalismu nic nevědí).

Krom toho jste všichni zváni na přednášku, která se bude konat za dva týdny (22. 3. ve 20 hodin); jejím tématem budou drogy (jak drogy samotné, tak i přístup státu k nim).

Těším se na vás dnes večer ve 20 hodin v Paralelní Polis.
Přečtení: 37663

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 10:02:50 Titulek: Re:
Ty vaše počty mně připomněly jednu známou,
ta má s koupelně speciální budíček co jí odměří tři minuty na čištění zubů,
takže dvakráte denně -
každý den šest minut,
každý měsíc tedy tři hodiny
každý rok třicetšest hodiny si čistíte zuby...

Tedy den a půl v roce si čistíte zuby....

A to se bavíme jen o zubech, kde jsou pak ještě třeba uši, ruce nebo nohy...
Web: neuveden Mail: neuveden
K tématu školství. Patrně budeš argumentovat pro zrušení povinné školní docházky (nedokážu si představit jiný platný ankapový postoj v dané oblasti). Častou připomínkou bude, že to by pak děti nic neuměly, spousta lidí by byla tupých a že civilizovaná společnost potřebuje vzdělané lidi. Tak proti tomu klidně použij zkušenost mých známých, vlastně i mou - vzdělání neprobíhá jen ve škole, vlastně mimo školu je mnohem účinnější. Znám lidi, kteří si dodělávají vzdělání až v dospělosti, mnoho let poté, co podobnou školu navštěvují děti; a je to jiné. A ne jiné tím špatným směrem, že by se snad dospělý hůř učil; ne. Je to jiné v tom, že ten dospělý se chce něco naučit. Ta škola mu jde lépe. A i přístup učitelů je jiný, nechovají se k němu jak k nesvéprávnému blbci. A samozřejmě dospěli mají i jiné možnosti, různé kurzy, e-learning, khanova akademie atd. atd. Školství se v tomhle světle ukazuje jako přežitek. Vím o lidech, kteří se naučili číst, protože chtěli, ještě před první třídou, a není jich málo. A závěrem: Ano, lidé nebudou umět spoustu věcí, které se ve škole naučí jen na písemku a pak zapomenou. Obrovská škoda. Místo toho budou umět to, co chtějí a co potřebují; a naučit se to můžou kdykoliv.
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 06:25:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Argumentovat proti tomu, ze pak by bylo spousta tupych, tim, ze nekteri dnes uplne tupi nejsou, nemusi byt postacujici (zvlaste pak v pripade, kdy i ti druzi zrejme nejake to povinne vzdelavani utrpeli).

Vrhnout se do e-learningu bez znalosti abecedy muze zpocatku pusobit jiste obtize. Zapsat se na matfyz, az kdyz se Vam nelibi uctenka, je zase dost pozde, nebot reklamaci (nasel-li byste pak jeste vubec onen kram) Vam jiz zrejme neuznaji, a to ani kdybyste absolvoval v Plzni a slo Vam to jak z praku. Tudiz do startu nejake minimum asi nebude od veci.

Nicmene myslenka, ze skolstvi je - pod osvetlenim vcelku libovolnym - uz prezitek, je natolik progresivni, ze ty predchozi detaily lze zanedbat.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 07:32:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vrhnout se do e-learningu bez znalosti abecedy muze zpocatku pusobit jiste obtize. Zapsat se na matfyz, az kdyz se Vam nelibi uctenka, je zase dost pozde, nebot reklamaci (nasel-li byste pak jeste vubec onen kram) Vam jiz zrejme neuznaji, a to ani kdybyste absolvoval v Plzni a slo Vam to jak z praku. Tudiz do startu nejake minimum asi nebude od veci.

Nicmene myslenka, ze skolstvi je - pod osvetlenim vcelku libovolnym - uz prezitek, je natolik progresivni, ze ty predchozi detaily lze zanedbat.
.....................................................................................

To je otázka plánování budoucnosti,
budto plánujete, že jednou možná budete potřebovat přepočítat účtenku,
nebo to neplánujete a děláte to, co vás zajímá, takže neumíte počty...

Já myslím, že když člověk dělá už od mládí to, co ho baví a zajímá,
tak se jednou sám od sebe dostane k těm základům, jako je čtení či počítání,
nebude to sice umět již v šesti letech, ale třeba až ve dvaceti,
a nebo taky to nebudete umět vůbec, protože jemu osobně toho nebude potřeba...

Ale to, že někdo neumí číst ještě nemusí znamenat, že bude úplný blbec a že bude žít nějaký špatný život,
a to proto, protože vždy bude následovat svůj zájem a vůli,
nebo-li jak praví lidová moudrost -
s chutí do toho a půl je hotovo...

Prostě člověk se lépe a rychleji učí to, co jej zajímá, nežli to co je mu vnucováno,
a ani nepotřebuje vědět jakési všeobecné základní a povinné všechno,
protože si k tomu dojde přes to jediné soukromé co jej zajímá...
Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-08 09:56:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Podle tebe je reakcí na to, že se mi nelíbí účtenka, zapsat se na matfyz? No, nevím, přijde mi to poněkud přehnané, pro mě by asi bylo první reakcí poprosit někoho, kdo umí počítat, aby mi ji zkontroloval; a kdybych to musel dělat častěji, tak bych ho třeba poprosil, aby mi to vysvětlil, minimálně tak, abych např. ta čísla namlátil do kalkulačky.

K tomu, že je školství překonané: https://www.youtube.com/watch?v=jt8mAdg-PIM (a pár dalších, velmi názroná je např. tato: https://www.youtube.com/watch?v=OiG1ca12f7k )
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 10:44:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Z matfyzu ochotne slevim, pokud uznate, ze bez znalosti cifer a operaci s nimi Vam kalkulacka bude akorat na prisviceni.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-08 11:08:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne nezbytně. Pokud mi bude vysvětleno, že musím přesně naťukat číslice a čárky nacházející se v určitém místě účtenky, prokládat to stiskem tlačítka +, na konci zmáčknout = a porovnat to, co se ukázalo na kalkulačce, s tím, co je v určitém místě účtenky, pak přisvícení nebude jediná věc, ke které mi bude kalkulačka sloužit.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 11:26:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Teda to čumím,
vy by jste klidně mohl zastávat úřad ministra školství,
taknějak totiž ta současná vopičárna zvaná školství probíhá...

Akoráte jsou furt problémy s tím přinutit ty malý vopičky klepat do tý klávesnice,
ale když jim slíbíte, že jednou v budoucnu dostanou za to banány,
tak jim to půjde...

Akorát že myslet je to nenaučí a budou stále jen vopičky co se ženou za vidinou banánu...
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 12:01:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne zbytne.
Vami provedenym postupem sice lze overit bezchybnost te druhe kalkulacky na opacne strane pultu, a to jeste nesmite pricist datum. Vztah mezi tim malym snehulackem na uctence a pouhymi sedmi rohliky v kosiku pro Vas zustane navzdy polem neoranym.
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 12:10:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ech: sice == nejvejs.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-08 13:14:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Souhlas, přesto očekávám tu slevu z matfyzu, protože jsem jasně demonstroval, že ta kalkulačka bude mít i jiné použití než přisvícení. ;) (Taky jsem to mohl udělat mnohem primitivněji, např. uvést použití kalkulačky jako těžítka nebo análního kolíku, ale nechtěl jsem zabíhat k tematicky nerelevantním příkladům užití.)
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 13:49:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Coze? Filda navrch s kompletnim dzendroantroposocikem a natvrdo, zadna Plzen.
Vy anarchisti jste ale zaludni...

(Pravda, pominul jsem moznost, ze jste zminemy zanr uz absolvovat mohl a mate tudiz na podobne zkraty generalni pardon. Ale tak zle snad neni. :))
Autor: LWG (neregistrovaný) Čas: 2017-03-08 15:40:41 Titulek: Re: [↑]
K té znalosti číslic a kalkulačce, jak píše VelkejKá, tak je pravdou, že manželka šla vyzvednout na Zanzibaru naše vyprané věci a cena byla spočítána tím že afroafričan naťukal čísla z nějakého lístečku z prádelny do kalkulačky, položku po položce a následně doslova obkreslil výsledek a tento předložil manželce k úhradě. Počítat a číst čísla asi neuměl, nepamautuji si, zda sčítal také bankovky, nebo to prošlo nějak jinak. Potom mávnul rukou, ať si žena vybere naše věci (jiný afroafričan při převzetí k vyprání sestavil položkovou tabulku s počty věcí, ale kolik a čích jsme si odnesli, bylo každému fuk).
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 18:24:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
!
Inu, zanzibarske skolstvi je daleko pred nami. :)
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 19:05:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ale ne,
voni tam nejspíše na nějaký to školství kašlou,
s tím tam pruděj jen misionáři,

to, že vytáhnul kalkulačku a mačkal knoflíky bylo stejně jen pro formu,
páč jsou evropani na tyhle čachry a machry zvyklý,
já to v práci taky tak dělám,
jen pro formu počítám na kalkulačce zákazníkovi co to bude asi stát,
ale už dávno to mám spočítaný v hlavě a vím, kolik si řeknu...

Ale možná jsem taky afroafričan,
takže umím spíše střílet od boku, nežli počítat na kalkulačce...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 12:31:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Dík za videa,
Botlíkej je dobrej,

což vlatně znamená, že člověk nemusí být nějako nutně anarchista,
přesto velmi dobře chápe tu důležitost svobody jedince a neomezování...

Takže možná mnohem více lidí to chápe směrem ke školství,
nežli směrem ke státu samému a jeho zákonům a donucování a trestům...
Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-08 13:00:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže možná mnohem více lidí to chápe směrem ke školství,

Právě že nechápe, dle mého pozorování považuje většina lidí v oboru (tj. učitelů apod.) Botlíka, Šteffla a jiné za exoty. Ona to krásně ilustruje i diskusní sekce pod kterýmkoliv článkem na serveru ceskaskola.cz, která je vyloženě toxická. Nemluvě o tom, že se nevyhnutelně vyrojila skupinka psychopatů, která chce zakládat učitelskou profesní komoru, samozřejmě s povinným členstvím a členskými poplatky. A vůbec jim na tom nepřijde nic špatného. Školství si asi nic jiného než zánik vážně nezaslouží. Vzdělával jsem se před školou, vzdělával jsem se při škole, vzdělávám se i po ní. A nebýt školy, měl bych na to v mládí víc času.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 13:56:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já to tedy nějako hluboce nesleduji co se kde až děje,
ale jen mně taknějak přijde,
že v tom školství tedy již začíná sem tam kápnout,
i když tedy ještě určitě neprší...

Myslel jsem že už se s tím dokonce i experimentuje i v praxi,
nějaké takové video jsem někde viděl,
možná dokonce i někde vodsud ze Stok

Já jsem pasivista, takže to dění ve společnosti moc nesleduji,
věcem je třeba dávat volný průchod
a dopřát lidem konat pitomosti, dle jejich přání,
takže já fandím všem, i když zrovna to je úplně na hovno...
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-03-08 13:09:09 Titulek: Re: [↑]
Tak školy rozhodně přežitek nejsou. O státním školství se to ovšem říci nedá.
Poté, co dítě utrpělo 7 let "základního vzdělávání", nemám o státním školství žádné iluse. Řekněme, že kdybych měl stroj času, tak za Majdou Terkou pošlu ty chlapy s flintou hned tři, kdyby se náhodou některému třásly ruce.
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 14:07:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nepekne si pohravate se starsim clovekem...
Pomerne dlouho jsem badal, proc chcete dceru pred poprznenim statnim aparatem chranit tak ultimatne a kontraproduktivne.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-03-08 14:50:53 Titulek: Re: [↑]
...Netušil jsem, že familiární označení neoblíbené panovnice bude až takový rébus...
Ale dobrá, příště zkusím být přímočařejší.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 15:03:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A to je ta, co měla za manžela Majora Těrazkyho...

Co se týká přímočatosti, tak to není dobrý,
nejlepší je chodit v kruhu,
a sem tam zvolat - Nešlapte mi na mé kruhy,
tím se dá zapsat do dějim filozofie, geometrie ba i č´školství...
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 18:31:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Klidne nechte na hlave, ono neuskodi ochutnat trochu vlastni meducinky.
A i kdybych chtel bejt mstivej, velkej rozdil to u mejch kecu stejne nebude. :)
Autor: Urza Čas: 2017-03-08 08:01:48 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky za tipy; a ano, budu samozřjemě argumentovat proti PŠD, ale zdaleka nejen.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-03-09 11:31:23 Titulek: Re: [↑]
vytrere jim zrak Urzo!Nechapu,proc mate tolik a tak nenavistnych odpurcu?Vzdyt jen promyslite ,zda muze fungovat spolecnost bez centralniho lidskeho rizeni..by Vam meli byt spis vdecni.Tady je odmena(hlavne ta muzika).Nechapu,kde se v malem Svedsku bere tolik dobrych muzikantu:
https://youtu.be/46SWrxVgElo
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-03-09 11:32:31 Titulek: Re: [↑]
myslim na dfens
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-03-09 11:38:32 Titulek: Re: [↑]
a skutecne pravicovi stranicti"praktici"by meli vyuzit Vasich zaveru k urceni jednoznacneho smeru a cile.Prostredky muzou byt ale ruzne.Tenhle soucasny maximalismus(napr u Svobodnych)nikam nepovede.Jen k hadkam,kdo je a neni pravicovy.
Autor: Urza Čas: 2017-03-09 11:40:09 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky; snad jsem něco vysvětlil a předal.
Web: neuveden Mail: schován
Mě nedávno tak napadlo, že české školství je vlastně pro studena neskutečně drahé :)))

Zní to divně?

Uvedu příklad.

Pokud si koupím knihu Učebnice od Holmana, ta stojí nějakých pětset nebo kolik a přečtu ji maximálně za týden a získám z ní poznatky z ekonomie.

Ve škole, abych získal ty samé poznatky musím odchodit za semestr celých 50 hodin ekonimie.

Student - Když vezme peníze, které zaplatí na daních (a student platí DPH, což jsou obrovský částky - a je fuk, jestli ty peníze mu dávají rodiče) a potom si zjistí kolik za něj škola dostává měsíčně a vydělí si to tak, aby zjistil cenu jedné hodiny a pak si to vynásobí padesáti, aby zjistil cenu za semestr + k tomu připočítá náklady obětované příležitosti (tj. mohl třeba chodit místo toho na brigádu), potom zjistí nějakou částku.

Pokud tuhle částku by nebyl ochoten za těch 50 hodin učitelce hotově z ruky do ruky (protože tam je ta ztráta peněz psychologicky výraznější, než když to dělá státní úřad nepřímo), potom to znamená, že nevědomky prodělává.

A když mi někdo argumentuje, že ta škola přece za to stála, i kdyby ti dala je něco málo, tak říkám, že nestála :D
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 09:01:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Bezesporu lze oblast teoretického poznávání vylepšit,

ale stále asi platí,

že gram praxe je více, nežli tuna teorie...
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-03-08 13:05:22 Titulek: Re: [↑]
Dítě právě utrpělo 7 let státní školy. Praxe tam nebylo, co by se za nehet vlezlo (pomineme-li tělocvik, z nějž mají žáci tak akorát úrazy).
Autor: Roman Čas: 2017-03-08 09:06:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
No to je přesné, jen si spočítejme těch hodin, co stráví jedno dítě základní školní docházkou. A jaké vědomosti a znalosti si z toho nakonec odnese, stojí to za to? Navíc ta neefektivita - my jsme se například v dějepise minimálně dvakrát učili znovu od začátku historii lidstva od pračlověka. Znovu tu samou látku celý rok (jednou na základce a jednou na střední). Nevím, co na to Bílá kniha, obě naše dějepisářky byly pometla a možná ani nevěděly, jaký ročník učí :-) Nicméně bylo to zbytečných 120 hodin života jak našich, tak učitelčiných...
Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-08 09:47:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přesně ta neefektivita je jeden z pádných důvodů, proč považuju školství za překonané. A není to jen jedna látka probíraná víckrát, ale také látka probíraná v nesprávný čas (což je z pohledu každého subjektivní) nebo látka zcela zbytečná. A ono se to nasčítá. Těch 120 45minutových hodin, to je 120 45minutových hodin dějepisu v jedné třídě za jeden školní rok - za předpokladu, že jsou to 3 45minutovky týdně. V jedné takové třídě je 30 lidí, kteří tam jsou každou tu hodinu zbytečně. To je 2700 SI hodin, skoro čtyři měsíce prosranýho času celkem. A to je jedna třída a jeden dějepis. Když jsou ty třídy čtyři, tak už je to 15 měsíců - rok a čtvrt.

Co si představuje "společnost", že dělá škola: Žáci chodí do škol, aby se něco naučili.
Co si myslí žáci: Další blbej den v boudě. A zejtra písemka. Už aby to bylo za mnou. Chodím do školy, protože musím.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 10:02:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ty vaše počty mně připomněly jednu známou,
ta má s koupelně speciální budíček co jí odměří tři minuty na čištění zubů,
takže dvakráte denně -
každý den šest minut,
každý měsíc tedy tři hodiny
každý rok třicetšest hodiny si čistíte zuby...

Tedy den a půl v roce si čistíte zuby....

A to se bavíme jen o zubech, kde jsou pak ještě třeba uši, ruce nebo nohy...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 10:07:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
A za celý život, cca šedesát let to pak dělá tři měsíce života...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 09:48:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je v pořádku,
vždyt Komenský doporučoval zdravou výživu,
stejně tak i vopakování látky,

ale to na co se soustavně kašle je ta praxe, čili ta škola hrou,
dokonce podle něj má být žák učitelem

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Amos_Komensk%C3%BD

Prostě se z Komenskýho vytáhnou nepodstatný voloviny
a vopakování, které nemá být mechanickým vopakováním se udělá mechanickým...

Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-08 09:58:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přesně, já se hodně naučil doučováním. Ne tím, že jsem byl doučován. Ale tím, že jsem doučoval.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-03-08 13:02:40 Titulek: Re: [↑]
Ano za toto by někoho měli poslat doživotně na Ceres dolovat diamanty, bez možnosti opuštění planety.
Na tom je nejhorší, že taková zpráva se reportuje jako něco "normálního", nikdo se nad svinskostí něčeho takového nepozastaví...
Autor: TaxationISTheft Čas: 2017-03-08 10:31:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
*učebnice Ekonomie od Holmana

vynechal jsem slovo

ach ta má dyslexie :D
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-08 10:38:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Mozna budte rad, ze Vas to napadlo az jako vzdelance - usetril jste.

Kdyz pominu tu osmajlikovanou drahotu, ktera nevyjadruje absolutne nic (resp. muze znacit cokoli), vzdy me prekvapi, nakolik lze veci zkrucovat, kdyz se chce.

Pokud uz, pak je skolstvi drahe predevsim pro NEstudenty. A samozrejme naopak.
Chcete-li srovnavat srovnatelne, pak srovnavejte se skolou soukromou, pripadne s privatnim pedagogem. Napr. interakci se totiz kniha pomerne zarputile brani.
Knihu za tyden asi prectete, lec na rozdil od cervene knihovny je ji spis potreba nastudovat a i tak toho v tom tydnu o moc vic neudelate. Za semestr se krom ostatnich padesatihodivek da zvladnout prinejmensim jeste nekolik panen.
Zmince o DPH rozumim a neprotestuji - bez ni by to proste nebylo ono. Naopak to druhe mavatko bych prosil vysvetlit - jak se v takovychto pripadech vycisluji naklady obetovane prilezitosti?

Posledniho smajlika vidim, tak uz mlcim. Ale ten dotaz na NOP je minen zcela vazne, neb tento oblibeny posledni hrebik do rakve kazdeho etatisty je pro muj selsky rosum trvalou nocni murou.
Autor: marek28 Čas: 2017-03-08 10:13:07
Web: neuveden Mail: neuveden
Já si pořád myslím, že škola je v tom nevinně. Nám nikdo žádnou propagandu naštěstí necpal. Třeba jsem měl štěstí.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-03-08 10:40:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Za nás to byly max. nějaké ty globální problémy typu trvale udržitelný rozvoj a hlad/chudoba v Africe, a to jen pár hodin na občanské výchově. A pak si ještě vybavím jedno pololetí chemie, kdy jsme dělali ekologii (byť část z toho byla rozumná). No a taky se mluvilo hezky o demokracii (naštěstí nás minuly nějaké píčoviny s třídní vládou apod.). Evropská unie se tehdy ještě moc neřešila. Jenže to jsou ty přímé propagandistické nálože, ty aspoň vidíte. Jenže pak např. máte problematiku drog, kdy nám říkali, že feťáci kradou, ale už nám neřekli, proč jsou ty drogy tak drahé, že na ně nemají. Potom celý dějepis, kdy se většinou probíralo, co kdy kde jaký psychopat spáchal a jak to bylo skvělý. Ekonomika byla o účetnictví, různé odpisy, výpočty daní apod. (WTF? Vždyť to se každou chvíli mění!) V občance jsme probírali i základy práva, státního samozřejmě, takže zase věci, které se pořád mění. Jinak ostatní předměty byly tak nějak ok, asi nejneutrálnější byly matematika a fyzika (protože tam se propaganda moc narvat nedá), tedy pokud si zrovna učitel nezanadával na politiky :)
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-08 11:01:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Škola jako taková je součástí školy života,
a v životě nejde ani tak o kvantum informací co kdo vstřebá,

ale o způsob vaší orientace ve světěm tedy o vaše sebeprožívání existence,

a tady potřebujete jen dvě věci, koncentraci a meditaci,
přičemž koncentraci se můžete dobře naučit leda na tom co vás opravdu zajímá
a bez koncentrace nepoustoupíte na úroven meditace...

Ve škole se vskutku učí koncentrace, ale nutí vás koncetrovat se na něco, co vás nezajímá, takže vám to značně kurvěj a vzbuzují ve vás odpor vůči koncentraci...

Pak to lidé dohánějí v dospělosti, tím že se věnují tomu co je zajímá,
ale to už je pozdě, příliš pozdě,
protože co se v mládí nenaučíš, ve stáří nenajdeš...

Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Přednáška před čtrnácti dny na téma demokracie byla velice úspěšná;
....................................................................

To bude určitě dneska taky,
vždyt dneska je přeci MDŽ,

tedy den, který především oslavují všichni muži,
i když ono už to dneska není takový jako to bejvalo dříve v dobách rozvinuté socialistické společnosti....jo to byly časy, to nám ještě rostly vlasy...
Autor: Roman Čas: 2017-03-09 00:36:37
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Díky za parádní přednášku, líbilo se mi, jak dalece přesahovala téma školství a dotkla se vlastně všech podstatných věcí - dobrovolnosti (ten dotaz, kdy se pán cítil být Vámi indoktrinován), státní neefektivity (ta část s obrázky přerozdělování), volného trhu (že to neznamená "každý dostane co chce")... Skoro by se dalo říct, že předchozí přednášky jsou ode dneška přebytečné :-)
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-09 08:08:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Skoro by se dalo říct, že předchozí přednášky jsou ode dneška přebytečné :-)
...........................................................................
Tak to je dobrá zpráva, já jsem ještě žádnou Urzovu přednášku neviděl,
nebot já mám rád všezahrnující filozofii či teorii,
takže mě zas tak moc detaily neberou,
ted je ovšem otázkou,
zda i budoucí přednášky jsou také zbytečné,
nebot bylo již řečeno vše...
To bych na to pak mrknul, až to bude k dispozici...
Autor: Szaszián Čas: 2017-03-14 00:26:33 Titulek: K příští přednášce
Web: neuveden Mail: neuveden
Je mi jasné, že profesionál jako Vy má příští přednášku už napsanou. Přesto pro možné doplnění, prohloubení či obecně inspiraci doporučuji tuto Szaszovu řeč: https://www.youtube.com/watch?v=1LoSgdpHnUk
Můžu poslat i přepis.

Mimochodem, co myslíte tím "tématem budou drogy samotné"? Nebudete snad přednášet o jejich účincích? To by bylo nepěkně mimo diskurz.
logo Urza.cz
kapky