Archiv – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
» Vyberte měsíc roku 2025: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 «
» Vyberte měsíc roku 2024: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2023: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2022: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2021: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2020: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2019: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2018: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2017: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2016: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 «
» Vyberte měsíc roku 2015: 09 10 11 12 «
Čas: 2025-09-02 00:00:02

Státní školství je zlo: Posedlost byrokracií

Víte, co je největším problémem státního školství? Pochopitelně to, že je státní. Ale zajímavou věc, kterou bych rád vypíchl, je posedlost byrokracií. Pro učitele je obvykle nejdůležitější mít správně vyplněný klasifikační arch, posbírané seminárky, protokoly a jiné. Když vidíte dva studenty bavit se v MHD, téměř nikdy neřeší učivo. Neřeší, co se učili v biologii, ekonomii a podobně. Vždycky řeší jen známky, za kolik kreditů je ten či onen test a kolik jich potřebují, aby prošli, nebo kolik stran má mít ta či ona seminárka. Ostatně na mnoha školách se první dny na začátku každého školního roku či semestru ani neučí a místo toho se jen řeší byrokracie, stojí se fronty na potvrzení o studiu a vyřizují se různé hovadiny kolem… Jak tohle asi ovlivní budoucí život studentů?
Přečtení: 755

Autor: Urza
Čas: 2025-09-01 00:00:02

Dnes začíná škola i Stoky 2025

Dnes začíná školní rok; a s ním bohužel i další pravidelná vlna donucování eufemisticky nazývaná povinná školní docházka. Kdyby si jakýkoliv jiný subjekt než stát dovolil vyhrožovat násilným odebíráním dětí rodičům, kteří se je rozhodnou vzdělávat jinak, než tento subjekt nařizuje, považovali bychom to za zcela nepřijatelné. Proč tedy drtivé většině lidí připadá správné, aby OSPOD odebíral děti rodičům jen proto, že je vzdělávají v rozporu s představami MŠMT, a to i v případech, kdy nedochází k žádnému týrání či zanedbávání? A jaké edukační modely mimo rámec naší legislativy vůbec existují?

Protože svobodné vzdělávání považuji za klíč ke svobodné společnosti, začal jsem působit v Ježku bez klece – dle mého názoru nejméně nesvobodné škole v ČR; tam jsem pochopil, že ještě nebezpečnější než indoktrinace státní propagandou je poslušnost, které učíme děti odmalička. Právě té věnuji i zářiovou přednášku ve středu v 19 hodin v podniku The Grail; a hned další den – ve čtvrtek – na livestreamu Studia Svobodného přístavu budeme o (ne)svobodném vzdělávání mluvit s Emou.

Letos to vyšlo tak, že ve stejný den Stoky obnovují svůj standardní provoz; a se Stokami i celý Svobodný přístav. Prosíme tedy všechny autory o zasílání textů do Stok; a kohokoliv o případnou finanční podporu našich dalších aktivit (a že jich teď je – na livestreamu nějaké nové představím).
Přečtení: 905

logo Urza.cz
kapky